اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان:

جمعیت بیش از ظرفیت در زندان‌ها عاملی برای ورود مواد مخدر است

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: ظرفیت زندان‌های استان 2 هزار نفر است، اما نزدیک به 8 هزار زندانی داریم و باید انتظارات را حداقل به یک چهارم برسانیم.

جمعیت بیش از ظرفیت در زندان‌ها عاملی برای ورود مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرضیه فرشاد ظهر امروز در میزگرد تخصصی که با عنوان نقد و بررسی اقدامات کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان‌ها برگزار شد، در خصوص دسترسی به مواد مخدر در زندان‌ها اظهار کرد: نمی‌توان هیچگاه میزان چیزی را در محیطی به صفر رساند و این مسئله اجتناب‌ناپذیر است، اما در خصوص زندان عملکرد زندان‌بانان این مسئله را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه در زندانی که 2 هزار نفر ظرفیت دارد، نمی‌توان بیشتر از این انتظار داشت، افزود: ظرفیت زندان‌های‌ ما 2 هزار نفر است اما ما نزدیک به 8‌ هزار نفر زندانی داریم و باید انتظارات را حداقل به یک چهارم برسانیم.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به بانک اطلاعاتی در این خصوص تصریح کرد: طبیعی است که با وجود چنین شرایطی ورود مواد مخدر وجود دارد اما درباره میزان و کیفیت آن بانک اطلاعاتی در این زمینه وجود ندارد.

وی در مورد پیشگیری از اعتیاد گفت: قسمتی از پازل پیشگیری با آموزش در ارتباط است و قسمتی از آن به مهارت‌های زندگی مربوط است که البته متولی این امر بهزیستی است.

فرشاد اضافه کرد: در این راستا بسته‌های آموزشی استاندارد در مقاطع مختلف از پیش دبستانی تا محیط کار را تدوین کرده است.

وی افزود: مربیان در خیلی از مدارس در حال فعالیت پیشگیری از اعتیاد هستند اما مشکل این است که به جای انتقال مهارت با انتقال دانش مواجه‌ایم.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در زمانی ما به شدت وارد تربیت مربی در آموزش و پرورش شدیم، گفت: دراین خصوص حدود سه هزار مربی راهنمایی تربیت شد و هم‌اکنون نیز ما در حال تربیت مربی هستیم.

انتهای پیام/63012/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول