اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

امکان ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد در استان تهران وجود دارد

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران با اشاره به ظرفیت‌های استان تهران برای ایجاد فرصت‌های شغلی گفت: باتوجه به ظرفیت‌های پایتخت می‌توان با برنامه‌ریزی شایسته فرصت‌های شغلی متعددی در این استان ایجاد کرد.

امکان ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد در استان تهران وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نعمت‌اله ترکی صبح امروز در نشست کار گروه اشتغال شهرستان ورامین که به‌منظور بررسی وضعیت اشتغال‌زایی و رفاه اجتماعی با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی در سالن شهید رجایی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آمار و ارقام در ارتباط با وضعیت اشتغال‌ در استان تهران پرداخت.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران با شاره به فعال بودن بالغ بر 400 هزار واحد صنفی در استان تهران اظهار داشت: امروز به لطف خدا در این واحدهای صنفی شاهد ایجاد یک‌میلیون فرصت شغلی برای شهروندان استان تهران هستیم.

وی در ادامه شهرک‌های صنعتی فعال استان تهران را 13 شهرک عنوان کرد و از در حال احداث بودن چهار شهرک صنعتی سخن به میان آورد و گفت: در حال حاضر بخش خصوصی در هشت شهرک صنعتی استان استقرار یافته‌اند و با توجه به ظرفیت‌های موجود این مجموعه‌ها می‌توانند با درایت و برنامه‌ریزی مدون فرصت‌های شغلی متعددی را ایجاد کنند.

ترکی بیان داشت: با‌ توجه به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم موجود در پایتخت و تزریق بیش از یک‌هزار میلیارد توان سرمایه به این استان به‌طور سالانه قطعاً نباید دغدغه‌ای در راستای اشتغال وجود داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران افزود: اما متاسفانه همواره نرخ بیکاری در استان تهران بالا است.

وی در ادامه با تاکید بر چاره‌اندیشی اساسی در راستای پایین آمدن نرخ بیکاری در استان تهران عنوان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه نرخ بیکاری باید به 7 درصد برسد که برای تحقق این عهد باید برنامه‌های مدون و شایسته‌ای داشته باشیم که بتوانیم به تعهد خود جامه عمل بپوشانیم.

ترکی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای استان تهران در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در بخش‌های مختلف استان تهران شاهد زمین‌های حاصلخیزی هستیم که متاسفانه به دلیل برخی از عوامل از جمله کمبود آب و ... زیر کشت نمی‌روند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: به‌طور مثال شهرستان ورامین دارای حجم بالایی از زمین‌های حاصلخیز با قابلیت کشت و کار را دارد اما متاسفانه به دلیل کمبود آب در حال حاضر بیش از 35 هزار هکتار از این اراضی زیر کشت نرفته است که امید است در آینده نزدیک با تحقق تامین آب این منطقه که مقرر بود از منبع پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران تامین شود اما تاکنون به دلیل ناهماهنگی‌های برخی دستگاه‌ها آبی که باید سه‌سال پیش به این منطقه انتقال می‌یافت و هنوز محقق نشده است برنامه‌ریزی شایسته‌ای هم برای بهره‌مندی از این سرمایه‌ها استان تدوین و اجرایی شود.

این گزارش حاکی است، کارگروه اشتغال شهرستان ورامین با حضور علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی، نوربخش رئیس تأمین اجتماعی کشور، رئیس کار کشور، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، محسن خوانساری فرماندار شهرستان ورامین و جمعی از مسئولان استان و شهرستان ورامین در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول