اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

1000 فرصت شغلی در شهرک صنعتی آمل خالی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در شهرک صنعتی آمل، یک‌هزار فرصت شغلی وجود دارد و جوانان مازندران کارگری نمی‌کنند، گفت: این مسئله از معضلات اساسی استان است و در بحث فرهنگ کار باید توجه جدی شود.

1000 فرصت شغلی در شهرک صنعتی آمل خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی بابایی کارنامی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال مازندران در ساختمان معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران، اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار، هماهنگی و انسجام سیاست‌های پولی، ملی و به‌ ویژه تجارت خارجی، تقویت و ایجاد بخش‌های تحقیق و  توسعه و گسترش نوآوری در محصول و فرآیند در بنگاه‌های تولیدی و ... از سیاست‌های کلان اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با اشاره به موانع ساختاری اقتصادی اجتماعی آسیب‌های موجود در بازار کار، گفت: با استفاده از تجارت گذشته و برنامه‌ریزی آینده، رفع این موانع در دستور کار کارگروه اشتغال قرار گیرد.

بابایی با بیان اینکه بررسی 46 بنگاه کاریابی در مازندران نشان می‌دهد که در سال 91 بیش از 43 هزار نفر متقاضی‌ کار داشتند، افزود: از  این تعداد، بیش از 14 هزار نفر به‌کارگیری شدند.

وی تصریح کرد: بر اساس این بررسی در هشت ماهه امسال هم این بنگاه‌ها 25 هزار نفر متقاضی‌ کار داشتند و حدود 9 هزار نفر مشغول به کار شدند.

بابایی با اشاره به اینکه در این بررسی مشخص شد 52 درصد از جویندگان کار دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پایین‌تر هستند، یادآور شد: 48 درصد هم فوق‌دیپلم و بالاتر هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 82 درصد این افراد، از مهارت ویژه‌ای برخوردار نبودند، گفت: 18 درصد از این جویندگان کار، دارای مهارت هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نگرانی ما در حوزه بیکاری دانش‌آموختگان است، اظهار داشت:‌ جوانان مازندران در رده‌های کارگری و فنی، مشغول به کار نمی‌شوند.

بابایی با بیان اینکه در شهرک صنعتی آمل، یک‌هزار فرصت شغلی وجود دارد و جوانان مازندران کارگری نمی‌کنند، ادامه داد:  این مسئله از معضلات اساسی استان است و در بحث فرهنگ کار باید توجه جدی شود.

وی با اشاره به اینکه کار فقط این نیست که پشت‌ میزنشین باشیم، تصریح کرد: دانش‌آموختگان ما تصور می‌کنند چون تحصیلات دارند باید کاری را انتخاب کنند که خودشان بر آن تاکید دارند.

بابایی با بیان اینکه امسال 9 هزارو 493 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری داریم، گفت: این رقم نسبت به سال 91 و 90 کاهش یافته است.

وی درباره کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، اظهار داشت: اتمام مدت پرداخت بیمه بیکاری کارگران کشت و صنعت شمال و نساجی مازندران و شروع به کار و رونق صنعت خودروسازی از دلایل کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در مازندران است.

انتهای پیام/86007/ح40/ض1002‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول