اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی تاکید کرد

نابودی فرصت‌های شغلی با ورود کالاهای قاچاق

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: با ورود هر یک‌میلیارد تومان کالای قاچاق به کشور یک فرصت شغلی از بین می‌رود.

نابودی فرصت‌های شغلی با ورود کالاهای قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌علی قلندری صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی با داشتن مردمی مذهبی و فرهنگی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان این‌که در این استان به مباحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز توجه زیادی نشده است، افزود: یکی از مشکلاتی که بر سر راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد قدمت و ابهامات قانونی در این زمینه است.

قاچاق تاثیر زیادی بر چرخه اقتصادی کشور دارد

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی یادآور شد: برنامه‌های صدا و سیما بازخورد مثبتی در رابطه با آشنایی مردم با این موضوع داشته است.

قلندری با بیان این‌که گسترش پدیده قاچاق تاثیر زیادی بر چرخه اقتصادی کشور دارد، یادآور شد: با گسترش قاچاق در جامعه تولیدات داخلی کم و در پی آن اشتغال کاهش می‌یابد.

وی متذکر شد: در حال حاضر بیشترین قاچاق مربوط به مواد سوختی به سبب تفاوت قیمت سوخت در ایران و خارج از کشور است.

جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق با افزایش میل افراد به خرید کالاهای داخلی

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی به یکی از راه‌های مبارزه با پدیده قاچاق در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر میل افراد جامعه برای خرید کالاهای داخلی افزایش یابد و دیگر افراد میلی به خرید کالای خارجی نداشته باشند می‌توان از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری کرد.

قلندری تصریح کرد: بحث مبارزه با قاچاق قبل از این‌که یک موضوع اقتصادی باشد یک موضوع سیاسی است زیرا دشمن در این رابطه کشور را به چالش می‌کشاند.

وی ادامه داد: با ورود هر یک‌میلیارد تومان کالای قاچاق به کشور یک فرصت شغلی از بین می‌رود.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با بیان این‌که ایجاد سامانه‌های الکترونیکی در رابطه با مبارزه با قاچاق بسیار مفید بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که برون‌رفتی در خراسان جنوبی بسیار زیاد بوده بنابراین باید بخش‌های مصرف کنترل شود.

انتهای پیام/22481/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول