اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

ابهام در آینده شغلی علت بی‌انگیزگی دانشجویان به تحصیلات است

استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: ابهام در آینده شغلی یکی از علل پایین بودن روحیه دانشجویان امروزی و بی‌انگیزگی آنها نسبت به تحصیل است.

ابهام در آینده شغلی علت بی‌انگیزگی دانشجویان به تحصیلات است

محمدرضا رهبری دوست همزمان با روز دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در دوران دانشجویی در زمانی که ما دانشجو بودیم، راهیابی به دانشگاه برای دانشجویان ارزش بسیار بالایی داشت قبولی در دانشگاه سراسری افتخار بزرگی بود که نصیب هر کسی نمی‌شد اما الان دانشجویان خیلی راحت و بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند و شاید به همین دلیل ارزش دانشگاه را نسبت به 20 سال پیش نمی‌دانند چون به راحتی به آن دست یافته‌اند به همین دلیل برای محافظت از این دستاورد تلاش نمی‌کنند.

دانشجویی، فعالیت فرعی جوانان امروزی

وی تصریح کرد: قبلاً تکنولوژی به نام اینترنت نبود و دانشجویان دوران گذشته شبانه‌روز در قرائت‌خانه‌ها بودند و از شش صبح تا 12 شب امکان مطالعه فراهم بود اما اکنون با وجود اینکه امکان تحقیق و مطالعه با وجود جست‌وجو در اینترنت سهل و آسان است متاسفانه دانشجویان امروزی مطالعه و زحمت کمتری در فعالیت دانشگاهی دارند و اغلب به کارهای جنبی می‌پردازند و دانشجویی را فعالیت فرعی خود قرار داده‌اند.

مدرس رشته اقتصاد در اردبیل ادامه داد: در گذشته دانشگاه صبحانه، ناهار و حتی شام دانشجو را مهیا می‌کرد و برای راحتی آنها مزایای مختلفی در نظر می‌گرفت به طوری که تنها کار دانشجو درس خواندن بود و چون به سختی به دانشگاه راه یافته بودند دانشجویان خیلی خوب مطالعه می‌کردند ولی امروزه وجود مشغله زیاد و دغدغه فکری سبب پایین آمدن سطح مطالعه و فعالیت دانشجویان شده است.

رهبری دوست با تاکید بر اینکه برای پیشرفت کشور باید کیفیت تحصیل بالا رفته و تعداد دانشجو نیز زیاد شود، افزود: دانشجویان باید شبانه‌روز مطالعه کنند و دانشگاه‌ها نیز تا جایی که توانایی دارند باید امکانات در اختیار دانشجویان قرار دهند. 

وی عنوان کرد: از لحاظ روحیه دانشجویان 20 سال پیش فوق‌العاده با روحیه بودند علت آن این بود وقتی دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شد قطعاً استخدام شده و صاحب شغل می‌شد اما در زمان کنونی دانشجویان امید به اشتغال ندارند و سردرگمی و ابهام در آینده شغلی یکی از علل پایین بودن روحیه دانشجویان امروزی است.

اشتغالزایی دانشگاه‌های علمی کاربردی بیشتر از سایر دانشگاه‌هاست

معاونت آموزشی دانشکده خبر اردبیل یادآور شد: اکثر رشته‌های دانشگاه‌های دولتی یا آزاد تئوری هستند و اما در دانشگاه‌های علمی کاربردی تحصیل علم همراه با عمل است و ایجاد اشتغال آنها نسبت به دانشگاه‌های دیگر بیشتر است.

رهبری دوست ابراز داشت: اگر دانشگاه‌های علمی کاربردی با آن هدفی که ایجاد شده‌اند طی مسیر کنند قطعا اشتغالزایی و ایجاد شغل و شغل‌یابی در این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر بیشتر خواهد بود.

پیشرفت کشور وابسته به علم آن کشور است

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قطعاً پیشرفت یک کشور وابسته به علم آن کشور است و اگر بخواهیم این مملکت به بهترین جایگاه برسد باید سطح علمی خود را افزایش دهیم.

مدرس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اردبیل تصریح کرد: علت اینکه ثروت برخی کشورها زیاد شده و تولید ناخالص ملی آنها شاید ده‌ها برابر کشور ماست این است که سطح علمی آن کشورها افزایش یافته و به واسطه آن از تمام منابع طبیعی، زیر‌زمینی و روی زمینی خود بیشترین استفاده را کرده‌اند بنابراین اگر می‌خواهیم روند رو به توسعه همچنان در کشور ما وجود داشته باشد باید علم‌آموزی ما زیاد شود و مطالعه جدی توسط اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان صورت گیرد.

انتهای پیام/62002/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول