اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران در ورامین مطرح کرد

ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار

معاون استاندار تهران در ورامین با تاکید بر حفظ اشتغال موجود در استان گفت: امیدواریم با تعامل و همدلی شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در جامعه باشیم.

ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید شهاب‌الدین چاوشی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال شهرستان ورامین که به‌ منظور بررسی وضعیت اشتغال‌زایی و رفاه اجتماعی این شهرستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد،‌ بیکاری را عامل بسیاری از مشکلات در استان تهران دانست و گفت: باید اقدامات شایسته‌ای را در راستای اشتغال‌زایی و رفع این مشکلات و معضلات تدوین و اجرایی شود چراکه حفظ اشتغال موجود یکی از دغدغه‌های مهم استان تهران است.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری تهران کمبود نقدینگی در برخی مراکز تولیدی را عامل تعدیل نیرو از مشاغل عنوان کرد و افزود: مشکل تولیدکنندگان در تامین نقدینگی سبب از دست دادن برخی از فرصت‌های شغلی شده است و به همین دلیل است که بعضاً در گوشه‌هایی از این استان شاهد تجمعات کارگران هستیم.

چاوشی با اشاره به تجمع جمعیت کثیری در استان کوچک تهران اظهار داشت: مسکن مهر که در دورانی از آن به‌ عنوان اقدامی انقلابی یاد می‌شد امروز در استان تهران پذیرای جمعیت کثیری که در اقصی‌ نقاط کشور فاقد مسکن بودند، شده است.

وی ادامه داد: اکثریت ساکنان مسکن مهر تهران با نظاره کردن و شنیدن وصف کاذب فرصت‌های شغلی تهران به این استان رهسپار شده‌اند و امروز به جمعیت بیکاران این استان پیوستند.

چاوشی با انتقاد از فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها در برخی پروژه‌های مسکن‌ مهر عنوان کرد: مردم و مهاجرانی که در پروژه‌های مسکن‌ مهر سکونت یافته‌اند بعضاً از کمبود برخی امکانات همچون مراکز درمانی، فضاهای آموزشی و ... رنج می‌برند.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری تهران مهاجرت زیاد به استان تهران را مسبب توسعه حاشیه‌نشینی و به ‌وجود آمدن سکونت‌گاه‌های غیررسمی و زمینه‌ساز ناامنی در برخی از مناطق استان تهران می‌شود.

چاوشی در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد در سایه تعامل و همدلی مسئولان شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در جامعه باشیم.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر چاره‌جویی برای ترویج فرهنگ صحیح اشتغال تصریح کرد: این روزها بعضاً شاهد این هستیم که عمدتاً جوانان به‌دنبال مشاغل ریاستی و بی‌دردسر هستند که باید این روند با تدابیر شایسته تغییر یابد.

این گزارش حاکی است، کارگروه اشتغال شهرستان ورامین با حضور علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی، نوربخش رئیس تأمین اجتماعی کشور، رئیس کار کشور، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک، محسن خوانساری فرماندار شهرستان ورامین و جمعی از مسئولان استان و شهرستان ورامین در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول