اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان زنجان خبر داد

ایجاد 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان استان زنجان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از ایجاد 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد خبر داد.

ایجاد 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان استان زنجان

منصور عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در راستای تحقق برنامه‌های توانمندسازی جامعه هدف امداد طی هشت ماه گذشته بیش از 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 100 نفر از این تعداد با توجه به تعاملات موجود بین کمیته امداد و موسسات کاریابی خصوصی و کارفرمایان، شرکت‌ها، موسسات و کارخانجات در سطح استان مشغول به فعالیت شده‌اند، اظهار داشت: همچنین برای یک‌هزار نفر از مددجویان نیز با پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح اشتغالزایی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه مشاغل ایجاد شده با پرداخت تسهیلات در زمینه مشاغل خانگی، دامپروری، مشاغل خدماتی و .... بوده است، ادامه داد: در مجموع برای ایجاد این تعداد شغل بیش از 70 میلیارد ریال هزینه شده است که بیش از 80 درصد اعتبارات در مناطق روستایی و محروم پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به بند (ب) ماده 39 برنامه پنج ساله توسعه درباره نهادهای حمایتی اذعان داشت: بر این اساس نهادهای حمایتی موظف هستند، سالانه 10 درصد از مددجویان خود را پس از توانمندسازی از چرخه حمایتی خود خارج سازند.

عبادی با بیان اینکه طبق برنامه سال 92 مقرر بود، 300 میلیارد ریال برای تحقق امر اشتغال مددجویان کمیته امداد اختصاص یابد، تصریح کرد: با توجه به عدم تامین منابع بانکی مورد نیاز از سوی بانک مرکزی و مشکلات موجود تنها 15 درصد اعتبار مورد نظر به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در فرصت باقی مانده از سال‌جاری و تامین اعتبارات مورد نیاز افرادی که طی فرآیندهای لازم و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نظر پرونده آنها تشکیل و به بانک‌های عامل ارسال شده است، این نهاد بتواند مطابق برنامه پنجم به تعهدات خود عمل کند.

انتهای پیام/73005/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول