اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس:

همه ظرفیت اعتباری کشور صرف پرداخت یارانه‌ها می‌شود

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس گفت: همه ظرفیت اعتباری کشور صرف پرداخت یارانه ها می‌شود و تنها 37 هزار میلیارد تومان صرف عمران می‌شود.

همه ظرفیت اعتباری کشور صرف پرداخت یارانه‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سیدهادی حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه دهیاران و شوراهای روستایی قائمشهر با بیان امیدواری چهار بخش شدن شهرستان قائمشهر، اظهار داشت: مازندران چیزی از نعمت خدادادی و منابع انسانی شایسته برای آبادانی و توسعه بیشتر کم ندارد.

وی، مشکل اساسی روستاهای قائمشهر را طرح‌های هادی اعلام کرد و ادامه داد: پیگیری مشکلات این بخش باید تداوم یابد.

حسینی با اشاره به هدررفت سالانه یک میلیون و 200 هزار تنی مرکبات در کشور، اذعان داشت: روستائیان برای برون رفت از این مشکل در خانه‌های خود انبارهایی احداث کردند که روش نگهداری تخصصی برای مرکباتشان نیست و همین میوه‌ها در ماه‌های دیگر با کمترین وجه ممکن به فروش می‌رسد.

وی با تأکید بر لزوم صادرات مناسب مرکبات استان مازندران به کشورهای همسایه که واردکننده مرکبات هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اثری از گمرک بابلسر و صادرات دریایی 100 سال پیش ما در دریای خزر نیست و ما همچنان چشم به بازار داخل استان و کشور دوخته‌ایم که در این بخش هم ضعف داریم.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس با اشاره به تولید 51 درصد مرغ کشور از مازندران افزود: تنها 30 درصد مرغ تولیدی ما در مازندران کشتار می‌شود ولی اشتغال آن در بخش کشتار برای تهرانی‌ها است.

حسینی با بیان ضعف حوزه ترویج در بخش کشاورزی و مسکن به کمبود زمین در قائمشهر اشاره کرد و افزود: ساختمان‌های روستایی نیز می‌توانند چند طبقه باشند.

وی بیان داشت: مازندران در دو سال گذشته از محل سهام عدالت شش میلیارد تومان پول دریافت کرد با توجه به اینکه دو میلیون و 100 هزار نفر از این استان عضو سهام عدالت هستند تا کنون شش طرح از محل سهام در آمل اجرایی شد در صورتی که در قائمشهر و ساری و بابل اتفاقی نیفتاد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس، علت را گرایش دوستان به سمت آمل اعلام کرد و یادآور شد: سهم سهام عدالت مشخص است پس برای سرمایه‌گذاری در قائمشهر باید مسئولان مربوط را مجاب کنید.

حسینی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه شرایط زندگی مردم بسیار سخت است از مسئولان خواست تا به مردم سخت نگیرند چرا که وضعیت کنونی ما از شرایط دوران جنگ هم بدتر است.

وی افزود: همه ظرفیت اعتباری کشور صرف پرداخت یارانه‌ها می‌شود و تنها 37 هزار میلیارد تومان صرف عمران می‌شود یعنی پولی برای سازندگی نداریم پس نباید به مردم سخت بگیریم.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس، خواستار ساماندهی مشارکت‌های مردمی در روستاها شد.

انتهای پیام/86008/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول