اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی:

یارانه نمی‌گیرم / برخی ایرانیان خارج از کشور یارانه می‌گیرند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی تاکید کرد: تاکنون یارانه نگرفته‌ام و بر این اعتقادم که این حق سایر افراد در جامعه است.

یارانه نمی‌گیرم / برخی ایرانیان خارج از کشور یارانه می‌گیرند

قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: من در همان موقع که در دانشگاه بودم برای دریافت یارانه ثبت نام نکردم چرا که معتقد بودم که در جامعه بایستی همگرایی برای کمک به افراد کم برخوردار وجود داشته و از آن استفاده کنیم.

وی افزود: ما در واقع در کشور زمانی جلو پیش می‌رویم که احساس مسئولیت داشته و مسئولیت پذیر باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون ما در جامعه شرایطی را داریم که بر اساس آن بایستی عمل کنیم، ادامه داد: ما 130 هزار عضو هیئت علمی داشته که بالاتر از دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و یا این همه مدیرکل، پزشک و مسئول که الحمدلله اینها وضعشان خوب است.

جعفری تصریح کرد: من بر این اعتقاد بوده که  در تهران هم از خیابان انقلاب بالاتر عمدتاً مردم وضعیت خوبی داشته و نیازی به یارانه ندارند.

وی با بیان اینکه در مجموع این‌گونه افراد نبایستی در چند سال قبل در زمان ثبت نام ورود پیدا می‌کردند، گفت: من به عنوان نماینده دولت خواهش می‌کنم این‌ها بروند و عملاً انصراف بدهند چون اصلاً نیازی به آن ندارند.

به گفته جعفری، اگر این افراد عملاً از گرفتن یارانه پرهیز کنند، دست کم هزار میلیارد تومان نقدینگی به جامعه تزریق که می‌تواند مشکلات زیادی را از جامع حل و باعث عدالت در جامعه می‌شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود که افرادی که بالای 15 میلیون ریال حقوق می‌گیرند، از گرفتن یارانه پرهیز چرا که با این 45 هزار تومان‌ها به جایی نمی‌رسند.

وی از دولت یازدهم هم خواست تا با جسارت وارد عمل شده و صرفاً افراد حائز شرایط برای دریافت یارانه را شناسایی و افراد متمکن را از گردونه دریافت یارانه خارج کنند.

وی افزود: به طور حتم این کار بر اساس آمار و اطلاعاتی که در کشور وجود داشته، چندان کار مشکلی نبوده و مجلس از این اقدام نیز حمایت می‌کند.

* برخی افراد خارج از کشور هم یارانه می‌گیرند

وی ادامه داد: ما حتی افرادی را داریم که خارج از کشور بوده و چه بسا یارانه هم می‌گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: این اصلاً منطقی نیست و حذف برخی اسامی از لیست یارانه بگیرها کار شدنی است.

انتهای پیام/63002/ی30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول