اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

15 میلیون ریال یارانه برای خرید نهال زیتون اختصاص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 15 میلیون ریال یارانه برای خرید نهال زیتون به مجریان این طرح به شکل بلاعوض پرداخت می‌شود.

15 میلیون ریال یارانه برای خرید نهال زیتون اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جلسه توسعه باغات در اردبیل اظهار داشت: پرداخت یارانه به مجریان طرح‌های باغبانی در دستور کار جهاد کشاورزی است که در این ارتباط امیدواریم اقدامات مطلوب انجام شود.

وی تصریح کرد: استان اردبیل نزدیک به 37 هزار هکتار انواع باغ میوه دارد که امسال 304 هزار تن انواع محصول باغی تولید کرده که انتظار ما این است 360 هزار تن عملکرد داشته باشیم که به علت سرمای دیررس بهاره مقداری از محصول دچار خسارت شد.

عبدایمانی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: برای امر توسعه، اصلاح و جایگزینی باغات میوه همه ساله اعتباری از محل توزیع نهال یارانه‌دار از سوی جهاد کشاورزی تخصیص یافته و ابلاغ می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: امسال این اعتبارات به مبلغ 140 میلیون تومان بود که با رایزنی‌های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی به 266 میلیون تومان افزایش یافت که در صورت نیاز شهرستان‌ها می‌توانیم مبالغ بیشتر از این هم دریافت کنیم.

وی بیان کرد: لازم است حداکثر بهره‌برداری به منظور توسعه باغات درجه یک از این فرصت استفاده کنند که البته یارانه به باغات درجه یک حداقل در سطح یک هکتار و با کاشت اصولی و یک دست پرداخت می‌شود.

دبیر کارگروه توسعه کشاورزی استان یادآور شد:‌ برای اولین بار به کشت گیاه دارویی گل محمدی و سرخار گل یارانه تخصیص یافته که به زارعان این محصولات یارانه خرید نهال و نشا در صورت کشت اصولی پرداخت می‌شود.

عبدایمانی در مورد کشت زیتون به صورت متراکم با ارقام اصلاح شده ادامه داد:‌ علاوه بر اعطای یارانه برای خرید نهال زیتون، مبلغ 15 میلیون ریال بلاعوض به مجریان این طرح پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مناطق مستعد کشت این محصول را جنوب شهرستان خلخال، مرکز استان و شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار اعلام کرد و گفت: از شهرداری‌های شهرستان‌های استان انتظار داریم از عرضه نهال‌های غیر شناسنامه‌دار در میادین شهر که امکان آلوده شدن و نامرغوب بودن نهال‌ها وجود دارد، جلوگیری کنند.

عبدایمانی در ادامه افزود: همکاران ما در شهرستان‌های تابعه از هم اکنون آماده دریافت درخواست‌های باغداران برای خرید نهال‌های مورد نیاز هستند.

وی تصریح کرد: با ثبت ملی کشت زعفران در استان اردبیل توسعه کشت این محصول در مناطق مختلف این استان به غیر از پارس‌آباد و بیله‌سوار در دستور کار قرار گرفته و ما حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان زعفران با توجه به مطلوبیت شرایط رشد و نمو این محصول انجام می‌دهیم.

عبدایمانی خاطر نشان کرد: کشت این محصول از سطح درآمدی مطلوبی برای زارعان و کشاورزان برخوردار است که امیدواریم این امر با قوت و دقت نظر خاص صورت بگیرد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول