اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس:

اعتبار کافی برای سد البرز سوادکوه اختصاص یابد

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سد در مهار آب،گفت: اعتبار کافی برای سد البرز سوادکوه اختصاص یابد.

اعتبار کافی برای سد البرز سوادکوه اختصاص یابد

کمال علیپور امروز در حاشیه بازدید از سد البرز سوادکوه شمالی و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه پروژه سد البرز طرحی چند منظوره است، گفت: اقدامات انجام شده و اقدامات پیش رو و طرح آبخیزداری مورد بازدید قرار گرفته است.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سدها با گذشت زمان دچار رسوب می‌شوند و کیفیت و کارایی خود را از دست می‌دهند، افزود:‌ سد سازی در دنیا به صورت مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است و برای سد البرز زهکشی و فعالیت‌های فنی برای جلوگیری از لغزش و رانش و زهکشی به شکل مناسبی به انجام رسیده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برنامه‌ریزی برای مسائل زیست‌محیطی و آبرسانی کشاورزی و آب شرب و مهار آب را از مهم‌ترین موضوعات مربوط به سد البرز سوادکوه توصیف و خاطرنشان کرد: با اقدامات کارشناسی شده می‌توان تا چهار فصل از آب سد البرز برای مصارف کشاورزی استفاده کرد.

وی خواستار اختصاص اعتبار کافی و پیگیری برای استفاده از ظرفیت بانک جهانی در سرمایه‌گذاری سد، تصریح کرد:‌ مردم منطقه لفور هم که برای ساخت سد امکانات و زمین دادند باید از آب شرب این سد بهره‌برداری کنند.

علیپور از دستور استاندار مازندران برای حل مشکل آب شرب روستای پاشا کلا لفور خبر داد و افزود: مسئولان استانی برای استفاده از ظرفیت بانک جهانی در سد البرز برنامه‌ریزی کنند و ما در مجلس هم کمک می‌کنیم.

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان مازندران توفیق اندکی در مهار آب داشته است و تنها سه تا پنج درصد از آب‌های سطحی آن مهار می‌شود،گفت: استان خوزستان تا 70 درصد و آذربایجان غربی تا 60 درصد موفق به مهار آب‌های سطحی خود شدند و ما باید در این زمینه اعتبار بیشتری در نظر بگیریم.

انتها ی پیام/86015/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول