اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد

اختصاص تسهیلات بانکی پروژه آبی خداآفرین در سال آینده

مدیرعامل شرکت‌ آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: سال آینده قسط اول تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای پروژه آبی خداآفرین در استان اردبیل اختصاص می‌یابد.

اختصاص تسهیلات بانکی پروژه آبی خداآفرین در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات پروژه‌های آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی در سال‌های اخیر کاهش یافته و در بودجه سال آینده نیز به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها روند اجرایی برخی از پروژه‌ها با کمبود منابع اعتباری دولتی با کندی روبه‌رو می‌شود ما تلاش می‌کنیم تا از محل‌های مختلف منابع اعتباری تسریع و تکمیل اجرای پروژه‌های آبرسانی را تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تکیه بر اعتبارات دولتی و تملک دارایی راهگشا نیست و ما بر اساس قانون پنجم توسعه کشور و بودجه سالانه در تلاش هستیم تا از ظرفیت اعتباری جدید از جمله تسهیلات بانک توسعه اسلامی، فاینانس داخلی و خارجی و روش بی.او.تی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت‌ آب منطقه‌ای استان اردبیل یادآور شد: در همین راستا قرار شده است بانک توسعه اسلامی که همه ساله به یک پروژه آبی کشورمان منابع اعتباری اختصاص می‌دهد در سال آینده نیز 172 میلیون یورو را به پروژه‌ خداآفرین اختصاص دهد.

نجفیان گفت: قرار است سال آینده اولین قسط این تسهیلات اختصاص یابد تا پروژه‌ با سرعت بیشتری اجرایی شده و به مرحله نهایی برسد.

این مسئول تصریح کرد: ما در کنار اجرای این پروژه با دو پروژه عظیم دیگر در قالب آبرسانی به شهرهای خلخال و نمین ـ عنبران روبه‌رو هستیم که برای این پروژه‌ها قرار است از محل بی.او.تی اعتبار مناسب تامین شود.

مدیرعامل شرکت‌ آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان داشت: قرار است تا دو ماه آینده برای پروژه آبرسانی خلخال 35 میلیون ریال از همین محل اعتبار پیش‌بینی شود تا سرمایه‌گذار بتواند این پروژه را به سرانجام برساند و بهره‌برداری از آن را در دستور کار قرار دهد.

نجفیان افزود: از سایر روش‌ها از جمله ماده 15 و 56 قانون بودجه نیز استفاده می‌کنیم تا از فاینانس داخلی و حتی خارجی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده لازم را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: از خط اعتباری چین که 10 میلیارد دلار در کشور صرف پروژه‌های آبرسانی می‌شود قرار است یک میلیارد دلار برای این استان اختصاص یابد تا در تکمیل پروژه‌های مختلف هزینه شود.

مدیرعامل شرکت‌ آب منطقه‌ای استان اردبیل ادامه داد: در کنار آن فروش اوراق مشارکت به ارزش 75 میلیارد تومان برای پروژه آبی در استان در ماه‌های آینده انجام می‌شود که امیدواریم فروش این اوراق با استقبال خوب مردم روبه‌رو شده و بتوانیم به تکمیل و تسریع پروژه‌های آبرسانی کمک شایانی داشته باشیم.

نجفیان در پایان سخنان خود گفت: همه تلاش و همت مجموعه آب منطقه‌ای استان اردبیل بر این است تا از ظرفیت موجود با بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده شود تا پروژه‌های آبی استان به سرعت جمع‌بندی شده و به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/62003/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول