اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

ایستگاه پمپاژ چم‌مهر پلدختر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار لرستان گفت: ایستگاه پمپاژ آب چم‌مهر پلدختر در سال 80 آغاز شده و هم اکنون دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است.

ایستگاه پمپاژ چم‌مهر پلدختر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، استاندار لرستان امروز در سفر یک روزه خود به پلدختر از به بهره‌برداری رسیدن طرح ایستگاه پمپاژ چم مهر پلدختر تا پایان سال جاری خبر داد.

 هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران در مهمانسرای فرمانداری پلدختر در خصوص طرح‌های ایستگاه‌های آب کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ آب چم مهر در سال 80 آغاز شده و هم اکنون دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی از موافقت شرکت توزیع نیروی برق باختر برای رفع مشکل برق ایستگاه پمپاژچم مهر خبرداد و افزود: سه میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل برق ایستگاه پمپاژ چم مهر نیاز است که در صورت تخصیص این مبلغ تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

 بازوند به طرح ایستگاه پمپاژ دشت جایدر پلدختر اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح در پایان نیمه اول سال 1388 آغاز و تاکنون 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این ایستگاه 460 میلیارد ریال نیاز است، افزود: تاکنون 110 میلیارد ریال اعتبار برای طرح ایستگاه پمپاژ آبرسانی دشت جایدر هزینه شده است.

بازوند گفت: در صورت تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این طرح دو هزار و 600 هکتار از زمین‌های دیم منطقه جایدر پلدختر به آبی تبدیل می‌شوند.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح ایستگاه پمپاژ دشت جایدر پلدختر به طور مستقیم برای یک هزار و 270 نفر در منطقه شغل ایجاد می‌شود.

استاندار لرستان به طرح ایستگاه پمپاژ دشت واشیان پلدختر اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی  این طرح در سال 1382 و تا کنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: ایستگاه ثانویه این طرح تکمیل و ایستگاه اولیه آن به 10 الکترو مکانیکال نیاز دارد که در حال خرید و نصب هستند که برای تکمیل الکترومکانیکال این طرح به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بازوند افزود: 100 میلیارد ریال برای اجرای شبکه آبیاری زهکشی نیاز است که با بهره‌برداری از طرح ایستگاه پمپاژ آبرسانی واشیان پلدختر یک‌هزار و 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه از دیم به آبی تبدیل می‌شوند.

وی پیش‌بینی کرد: در صورت تامین اعتبار طرح ایستگاه پمپاژ آبرسانی واشیان پلدختر تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد.

استاندار لرستان به ایستگاه پمپاژ آبرسانی رنگین‌بان پلدختر گفت: عملیات اجرایی این طرح کشاورزی در سال 87 آغاز شده و مبلغ 47 میلیارد ریال برای تکمیل آن هزینه شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از آن طرح 700 هکتار از اراضی منطقه به آبی تبدیل می‌شود و از این میزان 400 هکتار جهت توسعه باغات و مابقی زیر کشت محصولات زراعی می‌رود.

مهندس بازوند تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح ایستگاه پمپاژ رنگین‌بان پلدختر به طور مستقیم برای 250 نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی گفت: این طرح کشاورزی دارای هفت الکتروپمپ و یک‌هزار و 200 متر خط انتقال است.

استاندار لرستان را در این سفر کاری یک روزه مهندس مجیدی معاون عمرانی استانداری و مدیران کل جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب روستایی و مسکن و شهر سازی و معاونان استانداری و برخی مدیران استانی همراهی می‎کنند.

بازوند از مصلای نماز جمعه پلدختر بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آن قرار گرفت و دستور تسریع در روند ساخت سقف و دیواره چینی مصلی را داد و سپس با فرماندار پلدختر و امام جمعه جلسه‌ای را با حضور معاونان خود و مدیران استانی و تنی چند از مدیران شهرستانی تشکیل داد و مسایل و مشکلات طرح‌های عمرانی و کشاورزی پلدختر را مورد بررسی قرار داد.

حاشیه‌های سفر استاندار لرستان به پلدختر:

*امام جمعه و فرماندار پلدختر به طور دقیق مسایل و مشکلات طرح‌های نیم تمام شهرستان را به اطلاع استاندار لرستان رساندند و از وی خواستار تزریق اعتبارات جهت بهره‌برداری این طرح‌ها شدند.

* استاندار لرستان از مدیران استانی (رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر عامل آب منطقه‌ای ) خواست گزارشی دقیق از طرح‌های ایستگاه پمپاژ رنگین بان، دشت جایدر، بان بازه چم مهر و دشت واشیان ارایه کنند.

* استاندار لرستان از جانمایی یاد بود، شهدای گمنام پلدختر انتقاد کرد و گفت: یاد بود شهدای گمنام در فراز  صخره‌ای هزینه 40 میلیارد ریالی را برای تبدیل به مجتمع فرهنگی زیارتی تحمیل می‌کند.

*استاندار لرستان برای حل مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی روستاهای خلیل اکبر و قلعه نصیر پلدختر خواستار بررسی موضوع به صورت کارشناسی شد که آیا  این مشکل بر اثر انفجارهای ایجاد شده از سوی آزاد راه خرم‌آباد – پل زال ایجاد شده است.

*استاندار لرستان دستور خلع ید پیمانکار پروژه استخر شنای پلدختر را صادر کرد و از معاونت عمرانی استانداری خواست در این خصوص موضوع را پیگیری کند.

* امام جمعه پلدختر از پروژه ایستگاه پمپاژ رنگین بان که تکمیل نبوده ولی مورد افتتاح قرار گرفته انتقاد کرد و گفت: طومار اعتراض مردم منطقه در این خصوص به دفتر امامت جمعه شهر پلدختر رسیده است.

* هوشنگ بازوند از علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان خواست مشکل آب آشامیدنی پنج روستای جنوب پلدختر را با برنامه‌ریزی کارشناسی حل کند.

*استاندار لرستان برای حل مشکل دو روستای شهدای تنگ فنی و سراب رجب که آب آشامیدنی آنها به نفت آلوده است و برای جلوگیری از مهاجرت و تغییر مکان از مدیران ذی‌ربط خواستار حل مشکل این دو روستا به صورت کار کارشناسی شد.

*استاندار لرستان سفر بعدی خود را به پلدختر 15 روز دیگر اعلام کرد.

*هنگام خروج استاندار از جلسه و در زمان سوار شدن به خودرو چند نفر از مردم پلدختر دور وی جمع و مهندس بازوند با آنها به گپ و گفت صمیمانه پرداخت.

=============

گزارش غلامرضا مهرابی

==============

انتهای پیام/2304/ع40/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول