اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

پژوهش زیربنای توسعه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه پژوهش زیربنای توسعه است، گفت: جلوگیری از فرار مغزها و بسترسازی برای مهاجرت معکوس در سایه دولت تدبیر و امید میسر می‌شود.

پژوهش زیربنای توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مرتضی موسی‌خانی به سخنان دکتر روحانی در چهاردهمین نمایشگاه پژوهشی اشاره کرد و اظهار داشت: پژوهش زیربنای توسعه است.

وی افزود: جلوگیری از فرار مغزها و بسترسازی برای مهاجرت معکوس در سایه دولت تدبیر و امید میسر می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: ساختار امتیازدهی برای تخصیص بودجه‌های پژوهشی باید اصلاح شود و کادر پژوهشی باید جذب شوند و تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شود.

موسی‌خانی همچنین بر لزوم تأسیس قطب‌های مکاترونیک، IT و صنعت ساختمان تأکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سخنانی به تشریح فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه در سال 92 پرداخت.

هادی سرگلزایی در چهار محور به تبیین فعالیت‌های پژوهشی پرداخت و افزود: در محور تولید علم 275 مقاله در مجلات معتبر به چاپ رسیده که از میان آنها 118 مقاله در ISI و 79 مقاله در ISI‌های معتبر و 87 مقاله در مجلات معتبر انتشار یافت و نیز 147 مقاله در کنفرانس‌ها ارائه شده و چاپ 15 کتاب و 100 طرح پژوهشی و انتشار هشت شماره مجله پژوهشی در داخل دانشگاه از دیگر اقدامات در این محور است.

وی بیان کرد: در ابتدای سال 92 مسابقات روبوکاپ در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد که تیم MRL این دانشگاه هفت مقام نخست را کسب کرد و دانشجویان این واحد در طراحی موتورسیکلت برقی در بین 33 تیم مقام نخست را به دست آوردند و صاحب رتبه دوم در ساخت هواپیمای بدون سرنشین آفر شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: در مسابقات جهانی روبوکاپ هلند که تیرماه سال جاری برگزار شد بیشترین مقام‌ها را در بین تیم‌های ایرانی حاضر در مسابقات کسب کردیم، همچنین میزبان بزرگ‌ترین کنفرانس فازی کشور بودیم که در این کنفرانس بیش از 1400 مقاله ارائه شد که 400 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

انتهای پیام/77002/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول