اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌شناسایی نخبگان مازندران در طول هفته پژوهش

‌‌نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ‌در 3 شهرستان‌ مازندران برگزار شد

دبیر چهاردهمین جشنواره گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری مازندران گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان نیز در سه منطقه شرق در ساری، منطقه مرکزی در دانشگاه نوشیروانی بابل و منطقه غرب در دانشگاه آزاد اسلامی چالوس برگزار شد.

‌‌نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ‌در 3 شهرستان‌ مازندران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، جهان‌بخش رئوف شب گذشته در چهاردهمین جشنواره گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری مازندران که به میزبانی این شهرستان برگزار شد، بیان داشت: هفته پژوهش و فناوری امسال با شعار «پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار» کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در دین اسلام، احادیث اهل بیت و معصومین به ارزش علم، دانش، پژوهش و تحقیق توصیه‌های زیادی شده و آیات زیادی از قران کریم نیز به این امر اختصاص یافته است و خداوند درجات عظیمی را به محققان اختصاص می‌دهد.

رئوف بیان داشت: به برکت پیروزی انقلاب زمینه تحقیقات، پژوهش و فناوری در عرصه‌های مختلف علمی ایجاد شده و مسئولان نیز در این مملکت برای آنها نیز ارزش والایی می‌دهند.

دبیر چهاردهمین جشنواره گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری مازندران با اشاره به اینکه رهبر انقلاب نیز چندی قبل در دیدار با اساتید دانشگاه پیشرفت‌های علمی را زمینه‌ساز اقتدار اقتصادی و سیاسی کشور عنوان کردند، اذعان داشت: از سال 2000 تا 2012 در پایگاه آماری معتبر علمی ISI رتبه بیستم برای ایران اسلامی در نظر گرفته شد.

رئوف یادآور شد: در سه نمایه معتبری که تولیدات علمی دنیا را رصد می‌کنند ایران رتبه‌های خوبی دارد که در نمایه SCOPUS با تعداد مدارک 25 هزار و 881 مدرک ایران به رتبه 15 دست یافته و 6/1 درصد تولید علم نیز از آن ایران است و در نمایه ISI نیز رتبه 20 با تولید 4/1 درصد علم به ایران اختصاص یافته و در ISC نیز با تعداد 14 هزار و 831 مدرک روبرو بودیم.

این استاد دانشگاه‌های مازندران با اعلام اینکه در چهاردهمین جشنواره گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری مازندران نخبگان برتر، واحدهای فناوری و مدیر برتر شناسایی شدند، ابراز داشت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان نیز در سه منطقه شرق در ساری، منطقه مرکزی در دانشگاه نوشیروانی بابل و منطقه غرب در دانشگاه آزاد اسلامی چالوس راه‌اندازی شد که در آن به ترتیب شرکت‌های سازه‌های سنگین، دیزل سنگین(دسا) و دانشگاه علوم دریایی نوشهر به عنوان شرکت‌های برتر مناطق شرق، مرکز و غرب مازندران انتخاب شدند.

انتهای پیام/86012/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول