اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی:

تحقیق و پژوهش را باید از دوران ابتدایی بین دانش‌آموزان نهادینه کرد

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش را باید از دوران ابتدایی در بین دانش‌آموزان نهادینه کرد، گفت: توجه به تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش مسئله بسیار مهمی است که باید مورد اهتمام ویژه مسئولان قرار گیرد.

تحقیق و پژوهش را باید از دوران ابتدایی بین دانش‌آموزان نهادینه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا عاشوری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه اساسی‌ترین بستر برای تحقیق و پژوهش مدارس و مراکز آموزشی است، اظهار داشت: آموزش و پرورش ظرفیت بسیار بالایی در امر تحقیق و پژوهش دارد که باید از ظرفیت‌های موجود در این بخش نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید فرهنگ تحقیق و پژوهش را از دوران ابتدایی در بین دانش‌آموزان نهادینه کند تا آنها در آینده بتوانند محققان و پژوهشگران موفقی در این حوزه باشند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی با بیان اینکه مسئولان باید دانش‌آموزان را از مقاطع مختلف تحصیلی با تحقیق و پژوهش آشنا کرده و بسترهای لازم را برای تحقیق و پژوهش آنان فراهم سازند، تصریح کرد: نهادینه‌‌سازی تحقیق و پژوهش امری ضروری و بسیار مهم است که باید از مدارس به آن پرداخته شود.

عاشوری با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیق باید سرلوحه تمام امور در مراکز علمی استان قرار گیرد، خاطرنشان ساخت: تحقیق، پژوهش و مطالعه زیربنای توسعه پیشرفت و رشد اجتماعی است که خوشبختانه آموزش و پرورش، دانشجویان و اساتید توجه ویژه‌ای به امر پژوهش دارند.

وی بیان کرد: پژوهش و تحقیق در علم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه پژوهش نقش بسیار موثری در توسعه کشور دارد، خاطرنشان ساخت: به تناسب رشد و توسعه جامعه، مشکلات نیز افزایش می‌یابد که می‌توان این مشکلات را از طریق پرداختن به پژوهش حل و فصل کرد.

عاشوری با بیان اینکه توجه به امر پژوهش در ابتدای انجام هر کار و اقدامی موجب شناسایی مشکلات و چالش‌ها خواهد شد، تاکید کرد: باید قبل از اقدام هر کاری به تحقیق و پژوهش بر اساس نیاز توجه کرد و به صورت جدی به آن پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در آموزش و پرورش در این حوزه اظهار داشت: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در بخش تحقیق و پژوهش صورت گرفته که تقویت این اقدامات و انجام کارهای پژوهشی امری ضروری است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر یک هزار و 200 مدرسه از بخاری گازی استفاده می‌کنند که جایگزینی این بخاری‌ها با سیستم‌های پکیج، رادیاتور و هواساز در دست اقدام است.

محمد صادق قائمی افزود: تاکنون طرح جایگزینی بخاری‌های تابشی به جای بخاری‌های نفتی کاربراتوری در 193 مدرسه به اجرا در آمده است.

انتهای پیام/87007/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول