اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی

‌‌‌نشست تخصصی باستان‌شناسی ‌در بم برگزار می‌شود‌

فرماندار بم گفت: با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ‌نشست تخصصی باستان‌شناسی با حضور بیش از 100 نفر از اساتید و متخصصان این زمینه از سراسر کشور در بم برگزار می‌شود.

‌‌‌نشست تخصصی باستان‌شناسی ‌در بم برگزار می‌شود‌

حسین زین‌الصالحین امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: با توجه به گذشت 10 سال از زلزله بم محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصد دارد به منظور ادای احترام به جان‌باختگان این حادثه و بازدید از روند بازسازی ارگ بم به این شهرستان سفر کنند.

وی افزود: در حال حاضر روند بازسازی ارگ تاریخی بم با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده این امر ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به بم نشست تخصصی باستان‌شناسی با حضور بیش از 100 نفر از اساتید و متخصصان این زمینه از سراسر کشور برگزار می‌شود.

زین‌الصالحین بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و گردشکری ارگ جدید را از دیگر برنامه‌های سفر نجفی به بم عنوان و گفت: شهرستان بم به ویژه منطقه گردشگری ارگ جدید ظرفیت‌های خوبی در بحث گردشگری دارند که می‌طلبد با حمایت مسئولان کشور شاهد رشد صنعت گردشگری باشیم.

فرماندار بم بیان داشت: در این سفر قصد داریم، قنات روستای پاکم را که با دبی 500 لیتر بر ثانیه جزو آثار ملی است، مورد بازدید معاون رییس جمهور قرار دهیم تا نسبت به ساماندهی آن تصمیماتی اتخاذ شود.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه سومین کنگره معماری کشور در بم برگزار شده ما خواهان برگزاری مجدد این کنگره در شهرستان هستیم و امیدواریم این کنگره برای بم همیشگی شود.

زین‌الصالحین با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در موزه بم خواستار ایجاد محلی برای موزه آثار تاریخی این شهرستان شد و ابراز داشت: در نظر داریم با حمایت سازمان میراث فرهنگی همایش مدیران آژانس‌های مسافرتی کشور را در بم برگزار کنیم تا قابلیت‌های گردشگری این شهرستان معرفی شود.

فرماندار بم با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری موجب آبادانی شهرستان بم می‌شود، عنوان کرد: به لحاظ ثبت منظر فرهنگی بم در یونسکو، وجود بیش از 150 اثر تاریخی در شهرستان و آثار مهم تاریخی در منطقه شرق استان کرمان ایجاد اداره کل میراث فرهنگی کمک ارزنده‌ای به این منطقه است.

زین‌الصالحین به برپایی نمایشگاه صنایع ‌دستی، سوغات و محصولات کشاورزی در حاشیه ارگ تاریخی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

انتهای پیام/2446/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول