اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

تعداد اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی به بیش از هزار نفر رسید

مسئول انجمن‌های میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تعداد اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی در این استان به یک هزار و 298 نفر رسید که کارت عضویت دریافت کردند.

تعداد اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی به بیش از هزار نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، مصطفی مهدویان اظهار کرد: بر اساس مفاد اساس‌نامه، انجمن میراث فرهنگی نهادی ملی، فرهنگی و غیر انتفاعی و وابسته به سازمان میراث فرهنگی کشور است که بر حسب ضرورت تشخیص سازمان در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها، بخش‌ها و روستاها یا برای موزه‌ها و آثار تاریخی تشکیل می‌شود. 

وی افزود: با توجه به کثرت آثار تاریخی ثبت شده در استان، توجه و حمایت از انجمن‌های میراث فرهنگی و استفاده از ظرفیت آنان در جهت حفاظت از این آثار ضروری است.

مهدویان به برخی از همکاری انجمن‌ها از قبیل تهیه وسایل مورد نیاز در مرمت بناهای تاریخی سطح استان، شناسایی آثار تاریخی، گزارش از حفاری‌های غیرمجاز، کمک در ثبت سنگ نگاره‌ها و ... اشاره کرد و گفت: افزایش برنامه‌های آموزشی به منظور آشنایی با قوانین و مقررات در خصوص حفاظت از آثار اهمیت دارد.

مسئول انجمن‌های میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، مشکلات این انجمن‌ها را عدم تخصیص اعتبار برای حمایت و توانمندسازی انجمن‌ها، طولانی شدن روند و نحوه صدور کارت‌های انجمن عنوان کرد.

انتهای پیام/63002/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول