اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

برخی افراد سودجو چوب حراج به میراث فرهنگی این استان زده‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های گذشته برخی افراد سودجو چوب حراج به میراث فرهنگی این استان زده‌اند که این اقدام خیانت بزرگی به نسل‌های آینده است.

برخی افراد سودجو چوب حراج به میراث فرهنگی این استان زده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمود باقری عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استان از ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برخوردار است که می‌توان از آن‌ها برای رونق اقتصادی در منطقه استفاده کرد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به 2 هزار و 330 اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: وجود آثار باستانی و تاریخی نشان‌دهنده فرهنگ تاریخی این استان است.

این مسئول تهیه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری را از وظایف ویژه این دستگاه دانست و تصریح کرد: باید در مناطق مختلف استان به نحو مطلوبی این مراقبت انجام شود.

مدیر‌کل میراث و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: حمایت نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با سودجویان آثار فرهنگی و باستانی اثر‌گذار خواهد بود و این اقدام ناپسند که موجب از بین رفتن ارزش‌های تاریخی می‌شود باید در جامعه منسوخ شود.

باقری صیانت و نگهداری از آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد را از وظایف این اداره‌ کل برشمرد و عنوان کرد: در سال‌های گذشته برخی افراد سودجو چوب حراج به میراث فرهنگی این استان زده‌اند که این اقدام خیانت بزرگی به نسل‌های آینده است.

وی قدمت صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد را به اندازه سال‌های عمر مردمان این دیار خواند و ابراز داشت: مردم و عشایر غیور و سلحشور این استان با دست‌باف‌های خود زمینه زندگی در روزگاران سخت را فراهم می‌کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: گبه، گلیم، جاجیم و سایر دست‌باف‌های این استان در کشور از محبوبیت خاصی برخوردارند که با تلاش مردم و مسئولان به این صنایع‌دستی با ارزش و مهم رونق داد.

باقری افزود: در حال حاضر صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم حمایت همه جانبه با مشکلاتی همراه است که باید با تشویق و ترغیب صنعت‌گران و فراهم کردن زیرساخت‌ها از این صنعت و هنر درآمد و اشتغال پایدار ایجاد کرد.

وی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان در بخش گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: وجود چشمه‌ها، آبشارها، گونه‌های گیاهی و جانوری شرایط استثنایی را برای جذب گردشگر فراهم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبیعت بکر و دست نخورده این استان در مقایسه با سایر مناطق کشور می‌تواند در بخش گردشگری تحول شگرفی به وجود آورد که باید با نظارت مسئولان مربوطه به نحوی که این طبیعت تخریب نشود، استفاده بهینه کرد.

وی با بیان این‌که در برخی مواقع از گردشگری به عنوان ضد فرهنگ استفاده می‌شود، ابراز داشت: چنانچه فرهنگ اسلامی، ایرانی و محلی حفظ شود کسی نمی‌تواند با هر انگیزه‌ای در این فرهنگ خللی ایجاد کند.

باقری اظهار کرد: باید با افکار و رفتار خود در ابعاد ملی و بین‌المللی زمینه شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های چشمگیر کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کرد تا از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول