اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین راهنمایی و رانندگی کرمان:

استفاده از تلفن همراه موجب عکس‌العمل نامناسب رانندگان می‌شود

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: هنگام استفاده از تلفن همراه هر نوع خبری به نوعی تعادل ذهنی راننده را به هم می‌ریزد و امکان بروز عکس‌العمل نامناسب راننده را در پشت فرمان فراهم می‌کند.

استفاده از تلفن همراه موجب عکس‌العمل نامناسب رانندگان می‌شود

علی‌اکبر کرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: یکی از مهمترین علل افزایش تصادفات اثر تلفن همراه و القای هیجانات کاذب به راننده است.

وی افزود: فرآیند استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی در واقع بخشی از روند نگران‌کننده تاثیر فناوری روز بر کاهش توجه رانندگان است که استفاده از این وسیله مفید هنگام رانندگی سبب می‌شود، توجه رانندگان از کار اصلی خود که همان رانندگی است، سلب شده و قدرت مهارت و عکس‌العمل مناسب و سریع را از آنها بگیرد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان به کاربرد مفید تلفن همراه اشاره کرد و افزود: تماس با پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی یا کنترل کودکان و هماهنگی برنامه‌های روزمره با استفاده از تلفن همراه بسیار آسان شده، اما با این وجود استفاده از آن هنگام رانندگی معضل بزرگی را ایجاد کرده و آن کاهش توجه رانندگان همچنین افزایش تعداد تصادفات است که با کشته و مجروح شدن انسان‌ها در تصادفات هزینه‌های زیادی برای جامعه تحمیل می‌کند.

کرمانی با اشاره به اینکه صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی بسیار خطرناک است، اظهار داشت: هنگام استفاده از تلفن همراه هر نوع خبری به نوعی تعادل ذهنی راننده را به هم می‌ریزد و امکان بروز عکس‌العمل نامناسب راننده را در پشت فرمان فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رشد فزاینده استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در واقع بخشی از روند نگران‌کننده تاثیر فناوری‌های روز بر کاهش توجه رانندگان است، خاطر نشان کرد: بر همین اساس طبق قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی استفاده از تلفن همراه و یا وسایل ارتباطی مشابه هنگام رانندگی جرایمی را در بر دارد.

کرمانی تصریح کرد: در سرعت بالای 60 کیلومتر در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها استفاده از تلفن همراه 500 هزار ریال و در سایر شهرها 400 هزار ریال با سه نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی و پنج نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی در بر دارد.

انتهای پیام/2446/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول