اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی:

90 درصد از مزاحمت‌های پلیس 110 با تلفن همراه است

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اعلام اینکه 40درصد از مجموع تماس‌ها با 110 مزاحمت تلفنی است، گفت: از این میزان مزاحمت 90 درصد با تلفن همراه و بقیه مزاحمت‌ها از طریق کیوسک و یا تلفن ثابت صورت می‌گیرد.

90 درصد از مزاحمت‌های پلیس 110 با تلفن همراه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی یلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، شمار تماس‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیس 110 طی هشت ماه گذشته را 71 هزار و 550 مورد تماس عنوان کرد.

وی افزود: البته پلیس برای پیگیری مزاحمت‌های تلفنی افراد مزاحم با این مرکز می‌تواند موضوع را از طریق حقوقی پیگیری و با این افراد برخوردهای لازم قضایی را داشته باشد، لیکن تلاش مجموعه این بوده تا مسائل به صورت فرهنگ سازی پیش برود که در این زمینه رسانه‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

یلی با بیان اینکه در سال گذشته در همین مدت 64 هزار و 849 مورد تماس مردم با این مرکز به ثبت رسیده است، گفت: امسال در مقایسه با سال قبل افزایش تماس‌های مردمی را داشته‌ایم.

وی میانگین زمان تعیین شده برای حضور پلیس 110 در محل را در شرایط عادی 10 تا 15 دقیقه اعلام کرد و افزود: در خراسان شمالی به طور میانگین این میزان به کمتر از 11 دقیقه در شرایط عادی و شرایط آب و هوایی مناسب می‌رسد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه پلیس برای رسیدگی به گزارش‌ها موضوع را در دو قالب فوریت همچون نزاع‌ها و سرقت‌ها و همچنین غیر فوریت همچون اختلافات خانوادگی تقسیم‌بندی کرده است، گفت: البته تلاش ما بر این بوده که به تمامی این درخواست‌ها در کم‌ترین زمان رسیدگی شود.

به گفته وی، مرکز فوریت‌های پلیس در بحث مشاوره و راهنمایی تماس گیرندگان نیز اقدامات خوبی را طی امسال انجام داده است.

یلی همچنین شمار مشاوره‌های خانوادگی انجام شده در واحد مشاوره مددکاری و مشاوره نیروی انتظامی و همچنین کلانتری‌ها طی امسال را سه هزار و 92 فقره مشاوره عنوان کرد و افزود: سال گذشته این میزان به یک هزار و 983 مشاوره‌ ‌رسید.

* کاهش 41 درصدی سرقت مغازه‌ها در خراسان شمالی

وی همچنین با اشاره به اینکه آمار سرقت مغازه در خراسان شمالی امسال در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است، گفت: بر اساس آمار این کاهش به 41 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌رسد.

یلی با برشمردن کاهش سرقت منزل در استان هم در سال 92 بیان داشت: سرقت منزل 36 درصد کاهش داشته که این به خاطر مشارکت مردم و پلیس بوده است.

وی در عین حال بر توجه مردم به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش سرقت‌ها در خراسان شمالی تاکید کرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: حتماً مردم به هنگام خارج شدن از منزل و مغازه اقدامات خود را برای ناکام گذاشتن نقشه سارقان به کار ببندند.

* حضور پلیس در طرح زمستانی خراسان شمالی

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از آغاز طرح زمستانی این استان از فردا خبر داد و گفت: در این طرح واحدهای مختلف پلیس نیز مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح مجموعه‌های مختلف از دستگاه‌ها مشارکت خواهند داشت، ‌اظهار امیدواری کرد تا با مشارکت عموم ،زمستان را با کم‌ترین حادثه سپری کنیم.

به گزارش فارس، خراسان شمالی از استان‌های کوهستانی و سردسیر کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول