اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهاردهمین جلسه شورای شهر اهواز صورت گرفت

قانون عدم استفاده تلفن همراه در جلسات شورای شهر / بی‌نظمی در جلسه شورا

چهاردهمین جلسه شورای شهر اهواز عصر امروز با موضوع بررسی آیین‌نامه داخلی شورای شهر اهواز برگزار شد.

قانون عدم استفاده تلفن همراه در جلسات شورای شهر / بی‌نظمی در جلسه شورا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چهاردهمین جلسه شورای شهر اهواز عصر امروز با حضور 20 عضو برگزار شد و در ادامه جمشید سلحشور تنها غایب این جلسه به جمع دیگر اعضا اضافه شد.

در ابتدای این جلسه رامین علاسوند ضمن تسلیت ایام محرم، به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما روزانه 500 سایت را چک می‌کنیم اما حاضر نیستم 10 صفحه کتاب بخوانیم که این امر بسیار ناخوشایندی به شمار می‌رود.

در ادامه حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، رئیس نهاد کتابخانه‌های اهواز در خصوص آمار کتابخانه‌های استان و مشکلات این نهاد گفت: در حال حاضر 35 کتابخانه در شهرستان اهواز مشغول به فعالیت هستند که تا دو ماه آینده این تعداد به 37 کتابخانه عمومی خواهند رسید.

وی افزود: از شورای شهر اهواز درخواست داریم که یکی از جلسات خود را در کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار کنند تا از نزدیک با مشکلات کتابخانه‌ها آشنا شوند. همچنین از شورای شهر انتظار می‌رود که کتابخانه‌های مشارکتی را در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار داده و در حوزه کتاب تبلیغات گسترده‌ای انجام دهد.

در ادامه معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های استان افزود: طبق قانون شهرداری‌ها مؤظف هستند که نیم درصد از درآمد خود را در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار دهند که متأسفانه از سال 90 به بعد این امر صورت نگرفته است.

هدایت ممبینی از اعضای شورای شهر اهواز در جواب معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های استان خوزستان، اذعان داشت: شهرداری اهواز در سال‌های اخیر با توزیع 600 هزار جلد کتاب در اتوبوس‌های درون‌شهری و 100 هزار جلد در ایام نوروز، بیشترین کمک را به نهاد کتابخانه‌ها داشته است.

زیبا صالح‌پور، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه در دوران شهرداری آقای کتان‌بافت بیشترین کمک به نهاد کتابخانه‌ شهرستان انجام شده است، اضافه کرد: ما اگر شهروندان خود را با کتاب و کتابخوانی مأنوس کنیم در توسعه و آبادانی شهر موفق‌تر خواهیم بود.

در ادامه قربانعلی سعادت‌نیا با اظهار ناراحتی عنوان کرد: جای مطالبی همچون کتاب و کتابخوانی در جلسات شورا نبوده بلکه باید در کمیسیون فرهنگی مطرح شود. هر یک از موضوعات ابتدا باید در کمیسیون‌های مربوطه به بحث گذاشته شود و در نهایت در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

از نکات جالب توجه در این جلسه عدم توجه اعضا به هنگام صحبت کردن دیگر عضو جلسه بود؛ البته بسیاری از اعضای شورای شهر نیز مشغول صحبت با تلفن همراه خود بودند که این موضوع مورد ناراحتی رئیس شورا قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اگرچه بارها با طعنه به دیگر اعضا گفت از توجه و گوش دادن همکاران تشکر می‌کنم، اما جوابی برای وی حاصل نشد؛ این موضوع موجب شد که رئیس شورا بندی در خصوص عدم استفاده اعضا از تلفن همراه در جلسه علنی به آیین‌نامه داخلی اضافه کند.

مهدی آلبوشوکه در نطق پیش از دستور خود در خصوص نصب غیرقانونی تعدادی کانکس در سطح شهر، عنوان کرد: متأسفانه تعدادی کانکس به صورت غیرقانونی و شخصی در نقاط اصلی شهر نصب شده و با مبلغ 200 میلیون تومان به مردم کرایه داده می‌شود که هرچه سریعتر باید جلوی آن گرفته شود.

وی در ادامه گزارشی در خصوص باران‌های اسیدی در چند روز قبل ارائه داد و متذکر شد: سازمان محیط زیست باید پیگیری و اهمیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد.

مریم ابریشم‌کار، سخنگوی شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص حصاربندی زمین‌های منطقه 3 شهرداری اهواز، ابراز داشت: شهردار منطقه 3 اهواز باید در رابطه با زمین‌های منطقه کوی نفت که به شکل غیرقانونی حصاربندی شده‌اند‌، توضیح دهد.

عاشور سواری‌پور، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این خصوص، افزود: متأسفانه در شهرداری منطقه 3 اهواز غارت زمین به مراتب در حال انجام است، بنابراین شهردار منطقه 3 اهواز باید پاسخ اعضای شورای شهر را در این خصوص بدهد.

از نکات جالب توجه در این جلسه ناراحتی جانعلی خورشیدی در خصوص بی‌نظم بودن جلسه بود.

وی عنوان کرد: طبق قانون در جلسات شورا تنها 3 عضو حق صحبت دارند، اما متأسفانه این جلسه با بی‌نظمی همراه بوده و همه در حال صحبت کردن هستند.

انتهای پیام/72015/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول