اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هاشمی‌رفسنجانی:

دولت بدهکار است/ درآمدهای نفتی و صادرات منجمد شده است

هاشمی‌رفسنجانی گفت: دولت مقروض و بدهکار است و درآمدهای نفتی و صادرات ما منجمد شده است، اما با صبر همچنان می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

دولت بدهکار است/ درآمدهای نفتی و صادرات منجمد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی ظهر امروز در دیدار خانواده شهدا و ایثارگران در منزل مرحوم حجت‌الاسلام هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان اظهار داشت:‌ شما خانواده شهدا مطمئن باشید با چشم باز و دل روشن وارد فضایی ایثارگری شده‌اید.

وی افزود: بیشتر شهدای ما از جوانان داوطلبی بودند که با عشق به جبهه‌ها می‌رفتند و در زمان جنگ که ما به دردسر افتادیم، اما می‌دیدیم، بسیاری از بچه‌های ما با سن و سال کم به جبهه می‌رفتند و مسائل قابل توجه را در آن دوران دیدیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ در حال حاضر با شرایطی که وجود دارد، خانواده شهدا و ایثارگران از نظر روحی بانشاط هستند و زمانی هم که جنازه شهیدشان را می‌آوردند با روی باز در کنار پیکر پاک فرزند خود حاضر می‌شدند و قهرمانه و زینب‌وار در صحنه حضور داشتند.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه خانواده شهدا در همه صحنه‌ها حضور دارند، تصریح کرد: ملت ما در شرایطی که شرق و غرب ما را تهدید می‌کند، خم به ابرو نمی‌آورد و هرچند گرانی‌ها و مشکلاتی به وجود آورده‌اند، اما مردم ما انقلاب اسلامی را شناخته‌اند و راه خود را قبول دارند.

وی با تاکید بر اینکه روحیه شهادت‌طلبی در تمام خانواده‌های ایرانی سرایت کرده است،‌ خاطر نشان کرد:‌ آثار خون شهدا کمتر از خود وجود صاحب خون نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه دیدن خانواده شهدا با این روحیه انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد از خانواده معزز شهدا به عنوان بهترین یاوران انقلاب در زمان کنونی نام برد.

هاشمی‌رفسنجانی بیان داشت:‌ ایثارگران برنده واقعی جنگ و رفع مشکلات کشور هستند و ایمان و عمل صالح سرمایه خانواده شهدا است و اگر عاقلانه به معیارهای قرآنی فکر کنید، برنده‌های واقعی شما خانواده شهدا هستید.

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند، راه شهدا را آلوده کنند باید جوابگوی خدا باشند و قطعا شهدا راضی نیستند، جامعه اسلامی متفرق شود، زیرا اگر متفرق شود، ضعیف می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دشمن از رخنه اختلاف وارد می‌شود و بسیاری از وقت ما باید صرف رفع اختلاف شود. شما خانواده شهدا منادی وحدت باشید و هر جا اشتباهی دیدید، دعوت به وحدت کنید.

وی با بیان اینکه اختلاف وجود دارد، اما نزاع هیچ توجیه ندارد، عنوان کرد: اجازه ندهید در فضای ایثارگری که شما ایجاد کرده‌اید نزاع به وجود آید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خانواده شهدا برنده قطعه تاریخ دشوار انقلاب اسلامی هستند و اگر صبورانه پیش رویم و این شرایط تحریم‌ها را بردارد دست دولت باز می‌شود.

هاشمی‌رفسنجانی خاطر نشان کرد: دولت مقروض و بدهکار است و درآمدهای نفتی و صادرات ما منجمد شده است، اما با صبر همچنان می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

انتهای پیام/80016/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول