اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روحانیون سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی مطرح کرد

احیای مساجد با توانایی‌های بسیج / بسیجیان در همه عرصه‌ها خلاقیت دارند

مسئول روحانیون سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به احیا مساجد توسط توانایی بسیج اشاره کرد و گفت: بسیجیان در همه عرصه‌ها خلاقیت دارند.

احیای مساجد با توانایی‌های بسیج / بسیجیان در همه عرصه‌ها خلاقیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‎الاسلام محمدرضا توکلی ظهر امروز در جشنواره خلاقیت‌ها و ابتکارات پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات خراسان جنوبی اظهار داشت: ابتکار فرد یعنی کاری انجام دهد که از عهده دیگران بر نمی‌آید و اجرای برنامه و فعالیت‌های نو در راستای ارزش دادن به جایگاهی که در آن خدمت می‎ کند.

بسیجیان در همه عرصه‌ها خلاقیت دارند

وی با بیان اینکه بسیج حرکت برخواسته از اعتماد به نفس و توام با ابتکارات است، افزود:  بسیجیان در همه عرصه‌ها خلاقیت دارند همان طور که در دوران دفاع مقدس شهدای ما با تفکر بسیجی موفق شدند.

مسئول روحانیون سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: دنیا در برابر خلاقیت بسیجیان به زانو درآمده  و ابراز ناتوانی می‌کند.

مساجد مرکز کسب آگاهی و بصیرت

توکلی مسجد را اصلی‌ترین پایگاه دین دانست و ادامه داد: مساجد پایگاه اخلاق و معنویت و تقویت ایمان و عالی‌ترین مرکز کسب آگاهی و بصیرت است.

وی با بیان اینکه مساجد بالاترین کانون احیاء و تقویت اندیشه است، تصریح کرد: فرهنگ ناب مسجد با فکر و اندیشه بسیج گره خورده و با یکدیگر در مقابل استکبار ایستاده‌اند.

مسئول روحانیون سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: امروز نظام اسلامی اگر در انرژی هسته‌ای نماد قدرت و حرفی برای زدن دارد به خاطر جوانانی است که در مساجد پرورش یافته‌اند.

توکلی مساجد را مهم‌ترین مکان گسترش فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جهان اسلام دانست و تاکید کرد: یکی از کارکردهای مساجد عبادت و آرامش روحی است.

وی با اشاره به کارکردهای دیگر مساجد، اذعان داشت: مسجد پایگاه جهاد فکری، تعلیم و تربیت و فراگیری تعالیم اسلامی است.

مسئول روحانیون سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: جهاد فکری رشد و تعالی انسان را به وجود می‌آورد و سبب احساس ضعف دشمن در مقابل بسیجیان و مساجد می‌شود.

مساجد مرکز گزینش علم و تعالیم عالیه اسلام

توکلی با بیان اینکه مساجد مرکز گزینش علم و بیان تعالیم عالیه اسلام است، افزود: مسجد مرکز وحدت و همبستگی و مرکز نمایش یکپارچگی در مقابل استکبار و منافقان دین است.

وی به احیای مساجد توسط توانایی بسیج اشاره کرد و گفت: بسیجیان هم حمایت مالی و هم حمایت فکری شوند.

مسئول روحانیون سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی کارکرد دیگر مساجد را پایگاه جهاد و محل تجمع و تجهیز و تعلیم و تربیت رزمندگان اسلام و قرآن ذکر کرد و یادآور شد: بسیجیان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاهی در مساجد می‌توانند جوانان خلاق را جذب و نقشی مهمی را در مساجد ایفا کنند.

انتهای پیام/69021/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول