اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی خبر داد

انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد بعد از 36 سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد را بعد از 36 سال، کودکی یک ساله خواند و گفت:‌ امید است عمر این کودک یک‌ساله به هزاران سال برسد.

انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد بعد از 36 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امین کمالوندی ظهر امروز در مراسم انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 35 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی گذشته است ولی تاکنون در این استان چنین مراسمی برگزار نشد و امروز بعد از گذشت این همه سال شاهد انتخاب کتاب سال در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای برگزاری این اقدام نیازمند جسارت، شجاعت و حساسیت و دقت بالایی بودیم تا گام نخست در انتخاب کتاب سال با کمترین ضریب خطا برداشته شود.

وی گفت:‌ از یک سال پیش جرقه چنین کاری زده و از شش ماه پیش نیز مقدمات برگزاری این مراسم با فراخوان از همه نویسندگان و ناشران در درون و بیرون این استان شروع شد.

کمالوندی ادامه داد: این فراخوان شامل آثاری می‌شد که از سال 82 تا مهر 92 به چاپ رسیدند که در این فاصله 10 سال حدود 500 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف توسط نویسندگان کهگیلویه و بویراحمدی چاپ شد.

وی بیان کرد:‌ از این تعداد اثر، 186 عنوان کتاب به دبیرخانه مراسم انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد واصل شد.

* کتاب‌هایی که هنوز متولد نشده‌اند

کمالوندی اضافه کرد: این تعداد عنوان کتاب توسط 120 نویسنده نوشته شدند که در این مراسم از برترین‌ها در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

متولی فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: البته مشکلات حوزه کتاب و نشر بسیار زیاد است و در حال حاضر چندین برابر آثار تولیدی به چاپ رسیده، آثاری وجود دارد که در منازل اهالی قلم و روی حافظه رایانه‌های آنها وجود دارند که نیازمند حمایت برای چاپ هستند.

وی، انتخاب مراسم کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد را یک کودک یک ساله خواند و گفت: ‌امید است این کودک یک ساله مراسم هزار سالگی خود را جشن بگیرد.

* تابویی که شکسته شد!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از جسارت داوران این مراسم برای پذیرفتن حساسیت‌های داوری، ابراز داشت: بالاخره این تابو باید یک روز شکسته می‌شد و ما یاد می‌گرفتیم که خودمان را خودمان داوری کنیم.

وی خود را از مخالفان استفاده از داوران غیربومی دانست و خاطرنشان کرد: اساتید و فرهیختگان زیادی در این استان وجود دارند که استفاده از داوران غیر بومی معنایی ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، ارج نهادن به جایگاه نویسندگان و اهالی قلم، تشویق جوانان به تولید علم و جمع‌آوری گنجینه‌های کتاب در این استان را از جمله اهداف برگزاری چنین مراسمی دانست.

کمالوندی از استمرار چنین برنامه‌ای در این استان خبر داد.

به گزارش فارس در این آیین، کتاب کوچ، کوچ عطا طاهری بویراحمدی به عنوان کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد که با استقبال حاضرین و سایر نویسندگان مواجه شد.

انتهای پیام/82005/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول