اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

چاپ 72 عنوان کتاب از ابتدای امسال در اردبیل

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 72 عنوان کتاب با تیراژی مناسب در استان اردبیل به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

چاپ 72 عنوان کتاب از ابتدای امسال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی چشمه نور عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته کتاب در اردبیل اظهار داشت: این کتاب‌ها با تیراژی 104 هزار نسخه در استان اردبیل به چاپ رسیده و تقدیم علاقمندان و مخاطبان شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: کتاب و مطالعه آن بهترین منبع تغذیه فکر و اندیشه است.

چشمه نور خاطر نشان کرد: همان طور که جسم ما به غذا نیاز دارد، فکر ما هم باید تغذیه شود و غذای فکر همان کتاب و مطالعه است که از بین رفتنی و دور انداختنی نیست در حالی که غذای جسم اگر از بهترین مواد غذایی هم تهیه شود در نهایت از بین می‌رود.

دبیر برگزاری هفته کتاب با توجه به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در دین اسلام اضافه کرد: اهمیت کتاب‌خوانی در اسلام به‌ قدری است که معجزه پیامبر اسلام (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.

وی با اشاره به سابقه صنعت چاپ و کتابت بیان کرد: پا به پای پیچیدگی روزافزون جوامع انسانی شکل و ظاهر «کتاب» تغییر یافته و هم اکنون نیز فناوری‌های دیجیتالی و میکرو تکنولوژی نیز در این زمینه به کمک جامعه بشری شتافته است و در واقع در بسیاری از زمینه‌ها اطلاع‌رسانی و کسب آگاهی از این طریق صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تقدیر و تشکر از کلیه دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات فرهنگی به خصوص مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی اردبیل، کانون پرورش فکری کودکان، آموزش و پرورش، بسیج و کانون مساجد استان گفت: در حال حاضر 28 ناشر و 16 چاپ افست در سطح استان فعالیت دارند.

چشمه نور افزود: از ابتدای سال 92 تاکنون 72 عنوان کتاب با تیراژ 104 هزار نسخه به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 92 تاکنون به ارزش بیش از 450 میلیون تومان کتاب به کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی، سازمان‌ها و ادارات استان اهدا شده است.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول