اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هاشمی‌رفسنجانی:

دانشگاه آزاد متعلق به ملت است

هاشمی‌رفسنجانی با تاکید بر اینکه هیچ کس مالک دانشگاه آزاد اسلامی نیست، بیان کرد: این دانشگاه متعلق به ملت و دانشجویان است.

دانشگاه آزاد متعلق به ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان اظهار داشت: گزارش‌هایی که از واحد دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان شنیدم،‌ بهترین هدیه برای من است.

وی افزود:‌ رفسنجان به شهر دانشگاهی تبدیل شده است و می‌بینیم که در یک شهر متوسط مانده رفسنجان 10 دانشگاه فعال هستند و دانشگاه آزاد اسلامی در این شهر سرویس‌دهی خوبی دارد و می‌تواند دانشجویان سایر دانشگاه‌ها را هم پوشش دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: اگر امام خمینی (ره) از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت نمی‌کرد،‌ محال بود، چنین دانشگاهی ایجاد شود.

هاشمی‌رفسنجانی با تاکید بر اینکه هیچ کس مالک دانشگاه آزاد اسلامی نیست، بیان کرد: این دانشگاه متعلق به ملت و دانشجویان است.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از دردهای ما این بود که درصد کمی از جوانان می‌توانستند، وارد دانشگاه شوند،‌ اما با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی جوانان زیادی توانستند پا به عرصه علمی و فناوری بگذارند.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینکه امام راحل یک میلیون تومان برای راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی به ما کمک کرد و افزود: این مبلغ به اندازه یک میلیارد تومان ارزش داشت و امام خمینی (ره) در واقع بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی گفت: یک میلیون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و این دانشگاه حدود 5 میلیون نفر دانش‌آموخته دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی و 400 واحد آموزشی افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

هاشمی‌رفسنجانی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نخستین دانشگاه حضوری در دنیا نام برد و تصریح کرد:‌ پنجره‌هایی به خارج باز کردیم، اما زمانی که ارتباطات ما با خارج از کشور نامطلوب شد، نتوانستیم این ارتباطات را توسعه دهیم.

وی ابراز داشت: حالا که ارتباط ما با خارج از کشور بهتر شده است،‌ تصمیم گرفته‌ایم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در دیگر کشورها را توسعه دهیم و از سراسر دنیا دانشجو بپذیریم و با دانشگاه‌های مختلف در تولید علم و دانش شریک شویم.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینکه میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با روحیه خوبی وارد این عرصه شده است، افزود: پژوهش کار اصلی ما است و آموزش مقدمه پژوهش‌های برگ است و دنیا با پژوهش بال می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مدنظر قرار داد، عنوان کرد: جذب 10 هزار استاد با تحصیلات دکترا در برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌بینی شده است.

این مسئول اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی 3 هزار و 700 میلیارد تومان طی دو سال گذشته بدهکار شده است و در سال جاری بیش از 150 واحد دانشگاهی ضررده بوده‌اند که تاکنون 80 میلیارد تومان از مرکز برای رفع این بدهی‌ها کمک کرده‌ایم.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در دانشگاه آزاد اسلامی این است که بسیاری از طرح‌ها در این دانشگاه تعطیل شد و دولت کمک توان به این دانشگاه را ندارد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را ظرفیت بزرگی در دنیا خواند و افزود: با ظرفیت علمی ایران می‌توانیم نهضت علمی اسلامی بر مبنای مکتب ولایت در دنیا باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: از دیگر برنامه‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی در پیش داریم، توسعه پارک‌های علمی و زمین و نیرو در دانشگاه‌ها است و دانشگاه هم می‌تواند در این زمینه کمک کند.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه ابتکارات،‌ اختراعات و اکتشافات دانشجویان نباید در بایگانی‌ها بماند، ‌گفت: این دستاوردها را باید به دانش تجاری تبدیل کنیم که بیشتر از هر صنعت دیگری می‌تواند،‌ مفید باشد.

وی سیاست جمهوری اسلامی ایران را توسعه دانش‌بنیان برشمرد و عنوان کرد:‌ در علوم فضایی پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم و ظرفیت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: دانشمندان ما در ناسا و کشور آمریکا کارهای بزرگی می‌کنند که ما می‌توانیم در کشور خودمان از آنها استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: بنا به رضایت امام جمعه رفسنجان اخلاق و رفتار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان در بین سایر دانشجویان بهتر است که من هم از این امر راضی هستم و افتخار می‌کنم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ می‌دانم،‌ دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک واحد بزرگ علمی،‌ آموزشی و پژوهشی هرگز نمی‌میرد و برای نسل‌های آینده پابرجا می‌ماند.

انتهای پیام/80016/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول