اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ معاون دانشگاه آزاد خبر داد

هم‏ترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ همتراز کردن حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی از برنامه‌های دانشگاه آزاد است.

هم‏ترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ابراهیم واشقانی‌‏فراهانی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر شهرستان دماوند، در خصوص یکی از مأموریت‌های اصلی دانشگاه آزاد، اظهار داشت: کاستن وابستگی دانشگاه به انجام پژوهش‌‏ها از ناحیه شهریه یکی از مهم‏ترین مأموریت‏‌هاست.

وی تصریح کرد: این امر از طریق پروژه‌های برون‏دانشگاهی و یاری دستگاه‏‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی و همه جامعه امکان‏‌پذیر است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، نتیجه این برنامه را ایجاد منبعی برای افزایش درآمدهای دانشگاه آزاد و حل مشکل صنعت در جامعه خواند که رفع این مشکل، وظیفه دانشجویان پاسخگو به نیازهای جامعه است.

واشقانی‏‌فراهانی توجه و تأکید بر انجام پژوهش‌های بنیادی اصیل و متمرکز را از دیگر سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی خواند و گفت:‌ بدون انجام پژوهش‌های بنیادی، زمینه انجام پژوهش‌‏های کاربردی ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: مطالعات جهانی نشان می‌دهد که جوامعی مانند ژاپن که رویکرد نخست‌شان به سمت پژوهش‌‏های کاربردی بوده، بعد از چند دهه متوجه شدند که به عقب می‌روند؛ چراکه روی پژوهش‌‏های بنیادی که گام اصلی است،‌ سرمایه‏‌گذاری نکردند.

واشقانی‌‏فراهانی تصریح کرد: باید بین پژوهش‏‌های بنیادی و کاربردی در دانشگاه آزاد توازن برقرار کنیم و بر انجام پژوهش‌‏های بنیادی اصیل و متمرکز تأکید داشته باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، واژه تمرکز را در این زمینه به این معنی دانست که اعضای گروه‏‌های علمی و پژوهشی و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ برنامه‌ای مشخص داشته باشند و براساس آن حرکت کرده و از حرکت‌های سلیقه‌ای اجتناب کنند.

وی تأکید کرد:‌ انجام پژوهش‌های متمرکز و بنیادی اصیل، ما را به نظر بلند مقام معظم رهبری نزدیک می‏‌کند که فرمودند پژوهش‌گران و دانشمندان کشور باید صاحب نظریه باشند.

واشقانی‌‏فراهانی همچنین یکی دیگر از سیاست‌های دانشگاه آزاد را که در چند روز اخیر به آن رسیده‌ است، در مورد آیین‌نامه مربوط به مقالات برشمرد و گفت: در این بخش، تأکید بر مقالات برتر شده و برای مقالات برتر چاپ شده در روزنامه‌های کثیرالانتشار داخلی و خارجی امتیازات ویژه هم به لحاظ جایزه و هم به لحاظ سایر خدمات و امکانات پژوهشی و پایه‌های تشویقی قائل شده‌ایم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص یکی دیگر از سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بالا بردن جایگاه و شخصیت اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و هم‌تراز کردن حقوق این قشر با دانشگاه‌های دولتی از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

واشقانی‏‌فراهانی نخستین گام در این ارتباط را اصلاح بخشنامه مربوط به حق‌الزحمه راهنمایی و مشاوره پایان‏‌نامه‌ها و رساله‌ها خواند که بار مالی سنگینی دارد و با تأمین منابع از طریق سرمایه‌‏گذاری عملی خواهد شد.

انتهای پیام/2568/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول