اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر علوم:

استقلال دانشگاه‌ها حفظ شود

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر داشتن اختیارات لازم ارکان دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: حفظ استقلال واقعی دانشگاه‌ها را از وظایف خود می‌دانیم.

استقلال دانشگاه‌ها حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالحسین فریدون عصر امروز در مراسم تودیع و معارف رئیس دانشگاه گیلان انتخابات 24 خرداد امسال را حماسه سیاسی مردم ایران عنوان کرد.

وی با اشاره به توفیق کسب شده در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: امیدواریم شاهد پیشرفت و توسعه بیشتر در بخش‌های مختلف باشیم.

فریدون خلق حماسه اقتصادی در کنار حماسه سیاسی را از مسئولیت‌های اصلی دانشگاهیان عنوان کرد و افزود: اقتصاد سنتی پاسخگوی نیاز جامعه نیست و دانشگاهیان باید بتوانند گام‌های اساسی در تحقق حماسه اقتصادی را بردارند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار دستیابی محققان کشور به علوم دانش‌بنیان شد و بیان کرد: پژوهشگران کشور باید بتوانند با نوسانات بین‌المللی مبارزه کنند و مانع رکود اقتصادی کشور شوند.

وی با بیان اینکه در توسعه آموزش عالی از نظر کمی به اندازه کافی اقدام‌های مناسب انجام شده است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید تمرکز بیشتری بر مسائل کیفی داشته باشند.

فریدون به ضعف تبدیل علم به ثروت در کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها با تولید علم و تبدیل آن به ثروت باید چرخ دانش را به حرکت در آورند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر آمادگی دانشگاه‌ها برای ایجاد فضای مناسب تاکید کرد و یادآور شد: ایجاد روحیه نشاط در دانشگاه‌ها از اهداف وزارتخانه مذکور است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان و استادان باید احساس شادابی و امنیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: امر مذکور نیازمند تلاش مدیران دانشگاهی است.

فریدون حفظ استقلال واقعی دانشگاه‌ها را از وظایف مسئولان دانست و اظهار کرد: ارکان دانشگاه باید اختیارات لازم را داشته باشند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه نباید به وزیر وابستگی داشته باشد، تصریح کرد: کرامت انسان‌ها و احساس آرامش استادان باید در دانشگاه حفظ شود.

وی در پایان، بر تولید ایده توسط دانشگاهیان تاکید کرد.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور احمد رضی سرپرست دانشگاه گیلان شد و از تلاش‌های عبدالله حاتم‌زاده قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/84001/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول