اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

بالا رفتن سن ازدواج آسیب‌ها را تشدید می‌کند

امام جمعه پارس‌آباد گفت: بالا رفتن سن ازدواج جوانان مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را تشدید کرده و به آن دامن می‌زند.

بالا رفتن سن ازدواج آسیب‌ها را تشدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار کرد:‌ بالا رفتن سن ازدواج جوانان تأثیر مستقیمی در افزایش یا کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد در حالی که برخی‌ها همچنان در نهایت بی‌تدبیری سعی می‌کنند در این مسیر موانع جدی ایجاد کنند.

امام جمعه پارس‌آباد با تشریح تأثیرات مستقیم سخت‌گیری والدین در امر ازدواج جوانان به ویژه هزینه‌ها و جهیزیه‌های بسیار سنگین گفت:‌ اگر امروز سن ازدواج در جامعه بالا رفته و بسیاری از جوانان به واسطه همین امر مرتکب گناهی شدند عقوبت آن به گردن والدین نیست که در این باب سختگیری را بر ازدواج آسان ترجیح داده است.

علوی با اشاره به ویژگی‌های ازدواج آسان در مکتب اسلام و شاخصه‌های ازدواج راحت در بین مؤمنان تصریح کرد: آنهایی که سعی می‌کنند در این راه با شیوه القائات غلط خلل ایجاد کنند خود بزرگترین گناه و معصیت را در جامعه مرتکب شده‌‌اند.

امام جمعه پارس‌آباد با تسلیت شهادت آیت‌الله مفتح و اهمیت موضوع وحدت حوزه و دانشگاه گفت: تعامل این دو بار علمی کشور ایران اسلامی ما را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی مقتدر می‌کند و جلوی برخی از سوء استفاده‌ها از فضای دانشگاهی را می‌گیرد.

وی بیان کرد: اینکه برخی‌ها به این وحدت ایراد می‌گیرند که محیط دانشگاه متفاوت با حوزه است باید بدانند که در مسیر ترسیم شده دشمنان گام برمی‌دارند و هرگز حاضر نیستند از نتایج و ثمرات این وحدت بهره ببرند.

علوی با اشاره به تخریب مزارع کشاورزان در منطقه مرزی پارس‌آباد توسط گرازهای وحشی از مسئولان خواست تا با ایجاد مانع در مرز ایران و آذربایجان در محدوده شهرستان پارس‌آباد نسبت به حل این مشکل کشاورزان مرزنشین اقدام جدی را انجام دهند.

انتهای پیام/62001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول