اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج:

بعضی اساتید تناسبی با اسلامی کردن دانشگاه‌ها ندارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج گفت: بعضی اساتید تناسبی با اسلامی کردن دانشگاه ندارند.

بعضی اساتید تناسبی با اسلامی کردن دانشگاه‌ها ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کرم جانی‌پور شب گذشته در همایش سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و با تبریک این روز گفت: امام طراح اصلی طرح وحدت حوزه و دانشگاه و بانی گسترش و توسعه این تز در میان مراکز حوزوی و دانشگاهی بود.

وی افزود: شهید مفتح نیز از تئوریسین‌های این طرح بود که به واسطه پافشاری بر عقیده خود در این راه به شهادت رسید.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج به موفقیت‌های علمی ایران در تولید مقالات در سطح جهانی اشاره کرد و گفت: ‌در زمینه تولید علم در دنیا مقام شانزدهم را داریم و اکنون 88 درصد تولید علم دنیا در اختیار 51 کشور بوده که 2,2 درصد آن توسط دانشمندان ایرانی تولید شده است.

وی با بیان این سئوال که آیا صرف تولید علم برای پیشرفت کشور ما کفایت می‌کند، خاطرنشان کرد: مشکل ما در ارتباط با بهره‌وری و علم با صنعت است که اکنون در این خصوص رتبه 100 به بالا را در جهان از آن خود کرد‌‌ه‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج تفاوت میان کشورهای پیشرفته و توسعه نیافته را در همین موضوع دانست و گفت: ‌باید بدانیم که تولید مقالات به تنهایی چاره‌ساز رفع محرومیت‌ها و مشکلات نیست و علم مفید به بهر‌وری می‌انجامد و اشکال کار ما در این است که آمارهای بالایی در خصوص تهیه مقالات داریم و متاسفانه قصر کشورهای توسعه یافته با خشت‌های ما ساخته می‌شود.

جانی‌پور افزود: مقاله نمی‌تواند شاخصه پیشرفت و توسعه باشد بنابراین چیزی که باید دنبال آن برویم علمی است که به بهره‌وری بیانجامد.

وی در ادامه با ذکر سخنی از مقام معظم رهبری در ارتباط با اسلامی شدن دانشگاه‌ها تصریح کرد: تنها با تربیت اساتید برجسته و با رفع شبهات در دانشگاه‌ها توسط علما و حوزویان می‌توان این وحدت را عملیاتی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با ابراز تاسف از دانش دینی بعضی اساتید که باید یاور اسلامی شدن دانشگاه‌ها باشند، تصریح کرد: ‌بسیاری از این اساتید، ساده‌ترین مسائل دینی را نمی‌دانند.

وی در پایان از نماینده ولی فقیه در استان خواست تا ترتیبی اتخاذ شود که دروس خارج در حوزه‌های علمیه این استان تدریس شود.

انتهای پیام/82005/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول