اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

تصویب افزایش سهم پژوهش از درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی گلستان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تصویب مصوبه حمایت از تحقیق و افزایش سهم پژوهش از محل درآمدهای این دانشگاه خبر داد.

تصویب افزایش سهم پژوهش از درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجعفر گلعلی‎پور بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گلستان، اظهار داشت: تصویب حمایت از تحقیقات و افزایش سهم پژوهش کمک بزرگی به خواسته‎های اعضای هیئت علمی، دانشجویان، محققان و پژوهشگران این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: فرآیندی در دانشگاه فراهم شده تا زمینه تحقیقات، روان‎تر، کارآمدتر و با اولویت نگاه کاربردی انجام شود.

روند تولید علم در دانشگاه پزشکی گلستان مثبت و رو به جلوست

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مقایسه فعالیت‎های پژوهشی و امتیازات دانشگاه در طی دو سال اخیر پرداخت و افزود: مجموعه امتیازات دانشگاه در سال 1390 در بخش پژوهش 4 هزار و 813 امتیاز و این رقم در سال 1391 به 5 هزار و 707 امتیاز ارتقا پیدا کرد.

گلعلی‎پور بیان داشت: امتیاز دانشگاه در سال 1390 در بخش تولید دانش 3 هزار و 287 و در سال گذشته به 4 هزار و 128 امتیاز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه روند تولید علم در دانشگاه مثبت و رو به جلوست، خاطرنشان کرد: تعداد مقالات و طرح‎های مصوب نسبت به سال 1390 افزایش داشت و این رشد در سال 1390 با چاپ 198 مقاله و در سال 1391 با چاپ 250 مقاله خود را نشان داد که بیانگر رشد 16 درصدی در این بخش است.

دانشگاه علوم پزشکی گلستان رتبه 14 را بین دانشگاه‎های تیپ 2 کسب کرد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: تعداد مقالات چاپ شده تا آذرماه سال جاری 195 مقاله، در سال 1390 تعداد 86 مقاله و در سال 1391 تعداد 115 مقاله چاپ شده است.

گلعلی‎پور با اشاره به رتبه دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: این دانشگاه در سال 1388 رتبه چهاردهم را در دانشگاه‎های تیپ دو کسب کرده و در سال گذشته به رتبه یازدهم ارتقاء پیدا کرده است.

وی در خصوص طرح‎های مصوب گفت: طرح‎های مصوب دانشگاه در مقایسه سال‎های 1390 و 1391 حدود 8.3 درصد رشد داشته است که روند رو به رشدی بوده و این طرح‎ها با اولویت نیازهای استان انجام گرفته است.

مجله انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه وضعیت انتشار کتب و مجلات انگلیسی در دانشگاه رضایت‎بخش نیست، افزود: ما در دانشگاه مجله انگلیسی نداریم لذا مقرر شده تا پایان امسال هر یک از مراکز نسبت به انتشار مجله انگلیسی مبادرت کنند.

گلعلی‎پور از اخذ موافقت اصولی مجله دانشگاهی خبر داد و بیان داشت: در آینده‎ای نزدیک رتبه علمی پژوهشی دریافت خواهد کرد.

وی بیان داشت: تمام تلاش ما این است به تمام برنامه‎های پیش‎بینی شده دست پیدا کنیم و شورای پژوهشی دانشگاه روند تولید علم تسهیل شده است.‎

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول