اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج:

دشمن برای جدایی حوزه و دانشگاه هزینه هنگفتی پرداخت می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج گفت: دشمن برای جدایی حوزه و دانشگاه هزینه‌های هنگفتی پرداخت می‌کند.

دشمن برای جدایی حوزه و دانشگاه هزینه هنگفتی پرداخت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام حافظ ثابت شامگاه دوشنبه در همایش حوزه و دانشگاه که به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در گذشته و پیش از پیروزی انقلاب اجازه داده نمی‌شد که روحانیون در دانشگاه حضور داشته باشند و به همین خاطر بزرگانی چون شهیدان باهنر و مفتح پیام‌آور چنین حضوری بودند.

وی گفت: در آموزه‌های دین اسلام نمی‌توان حوزه و دانشگاه را از هم جدا تصور کرد و این جدایی علم و دین بر اساس انحرافی بود که منشا آن کلیساها بوده است.

وی به وضعیت کنونی دانشگاه اشاره کرد و گفت: ‌اکنون می‌بینیم که مساجد در مراکز آموزش عالی پایگاه علم و معنویت است و بر همین اساس معتقدیم علم و دین از هم جدا نیست چنانچه در گذشته می‌خواستند این دو بال را برای تضعیف از هم جدا کنند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد، اسلامیت را به معنای توأمان بودن معرفت و معنویت و همراه بودن حوزه و دانشگاه دانست و گفت:‌ اگر این گونه باشد هیچ‌گاه انفکاکی صورت نمی‌گیرد.

ثابت گرامیداشت این روز را بهانه‌ای برای جمع شدن حوزویان و دانشگاهیان در کنار همدیگر دانست و گفت: وحدت در هدف مهم است و اگر می‌خواهیم این دو قشر به هم نزدیک‌تر شود باید اهداف را یکی کنیم.

این مسئول در دانشگاه یاسوج تصریح کرد: به عنوان یک روحانی، اساتید دانشگاهی مؤمن و فاضل را در میان مراکز آموزش عالی این استان به وفور مشاهده کردم که نگاه حوزویان به آنها نگاهی مثبت بوده و اختلاف در میان ‌آنها معنا ندارد.

ثابت در خاتمه اظهارات خود یکی از دلایل مهم پیشرفت ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف را همین وحدت میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی دانست و گفت:‌ دشمن برای جدایی آنها هیچ‌گاه بیکار نمی‌نشیند و در تدارک توطئه‌های مختلف برای جدایی این دو قشر است.

انتهای پیام/82005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول