اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

فرهنگ پژوهش در مدارس و دانشگاه‌‏ها توسعه یابد

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: رسیدن به فناوری و نوآوری با پرورش ذهن خلاق دانشجویان و دانش‌آموزان امکان‏پذیر است و فرهنگ پژوهش بایددر مدارس و دانشگاه‌‏ها توسعه یابد.

فرهنگ پژوهش در مدارس و دانشگاه‌‏ها توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمیدرضا مشهدی‌عباسی‌ عصر امروز در مراسم تقدیر از مقام‌آوران نخستین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد دماوند در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، اظهار داشت: پژوهش و دستاوردهای آن چراغ راهنمای مدیران است و اگر مدیران به این باور برسند، از لطمه به کارشان در امان خواهند بود.

وی افزود:‌ خلاقیت، پژوهش و نوآوری، انسان و جوامع انسانی را به سوی یک زندگی بهتر و راحت‌تر با امکانات بیشتر هدایت می‌کند.

مشهدی‏‌عباسی با اشاره به پستی که در سال نوآوری و شکوفایی در آموزش و پرورش استان تهران داشت، اظهار کرد: در آن سال، گزارشی از جشنواره خوارزمی به دستم رسید، مبنی بر اینکه شهرستان‌های استان تهران در این جشنواره مقام 29 یعنی یکی مانده به آخر را دارند.

وی ادامه داد:‌ مدیران ما در آن زمان نمی‏‌دانستند که جشنواره خورازمی در چه فضا و سیستمی باید حرکت کند و اگر بودجه‌ای وجود دارد، چگونه و کجا هزینه شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ در همان سال با تحقیق و بررسی، استان را به رتبه 15 و سپس در سال بعد به رتبه نهم رساندیم.

وی، نامگذاری سال‏های اخیر توسط مقام معظم رهبری را مانند حلقه‌های زنجیری دانست که در جهت و مسیر سند چشم‏‌انداز توسعه وضع شده‌‏اند و اگر حلقه‌های این زنجیره به هم وصل شوند، می‌توان کتاب‏ها و طرح‌های زیادی ارائه داد.

مشهدی‏‌عباسی، یکی از خروجی‌های سرمایه‏‌گذاری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و به ویژه دانشگاه آزاد واحد دماوند را برگزاری مسابقات رباتیک برشمرد که بروز و ظهور خلاقیت و نوآوری دانشجویان را به دنبال دارد.

‌وی در خصوص توجه به توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس و دانشگاه‏‌ها بیان کرد: نمی‌خواهیم در این زمینه به کسی نمره دهیم اما اگر بودجه‌ای وجود دارد، باید با مدیریت و برنامه‌ریزی درست مصرف شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ بنده نیز به عنوان منتخب مردم و جوانان منطقه قول می‌دهم تا مدافع بحث پژوهش در همه بین سطوح سنی و تحصیل و حتی در تمام اقشار جامعه باشم.

گفتنی است؛‌ این مراسم با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، فرماندار دماوند، ائمه جمعه و مدیران و مسئولان شهری و شهرستانی دماوند، دانشجویان و اساتید و اعضای هیئت علمی و مدیران و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول