اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد دماوند خبر داد

راه‌اندازی رشته رباتیک از سال آینده در دانشگاه دماوند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: مجوز راه‌اندازی رشته تخصصی رباتیک در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد واحد دماوند کسب شده و از سال آینده در این رشته در دماوند دانشجو‌ پذیرش می‏‌شود.

راه‌اندازی رشته رباتیک از سال آینده در دانشگاه دماوند

حمیدرضا حسینی‏‌دانا در حاشیه مراسم تقدیر از مقام‌آوران نخستین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد دماوند در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: راه‌اندازی این رشته در دماوند سبب جذب نخبگان و نوابغ رباتیک و توسعه آن در این دانشگاه خواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه آزاد دماوند در مسابقات رباتیک در سطوح جهانی و بین‌المللی افزود:‌ کسب مقام نخست ربات امدادگر واقعی در مسابقات مکزیک، مقام نخست مسابقات ایران اپن 2012، مقام اول ربات‌های مین‎یاب 2011، مقام دوم جشنواره خوارزمی در لیگ ربات مین‎یاب سال 89 و مقام سوم جشنواره خوارزمی در لیگ ربات مریخ‎پیما در سال 89 و مقام دوم مسابقات شهر رباتیک در بهمن 91 از جمله افتخارات کسب شده توسط دانشجویان این دانشگاه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به موفقیت‌های این دانشگاه در رقابت‏‌های سازه‌های ماکارونی نیز اشاره کرد و گفت:‌ در این رشته نیز در مسابقات مختلف رتبه‌های خوبی کسب کردیم‌ و حتی در برخی موارد رکورد زده‌ایم.

حسینی‏‌دانا درباره ویژگی بارز مسابقات دانشگاه آزاد دماوند بیان کرد:‌ دانشجویان ما خودشان پلت‌فرم‌های اولیه را طراحی می‏‌کنند و تمام سعی خود را می‏‌کنیم که از خرید پلت‌فرم خودداری کرده و در این بخش خودکفا باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، پژوهش و تحقیق را مایه اصلی تولید علم خواند و اظهار کرد: امروز مهم‏ترین منبع قدرت کشورهای توسعه‏‌یافته، علم و فناوری در کنار قدرت نظامی آنان است.

وی ادامه داد: در کشور خودمان نیز علم و فناوری هسته‌ای باعث شده است تا مذاکره‏‌کنندگان با اقتدار پای میز مذاکره بنشینند و از حق هسته‌ای کشور خود با اقتدار و اعتماد به این فناوری دفاع کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پژوهش و فناوری تصریح کرد:‌ تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه، بومی‌سازی دانش و فناوری و تولید داخلی است که جز با پژوهش و مطالعه امکان‏‌پذیر نیست.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول