اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری جیرفت خبر داد

وجود 162 روستای فاقد آب آشامیدنی در جیرفت

سرپرست فرمانداری جیرفت از وجود 162 روستای فاقد آب آشامیدنی در جیرفت خبر داد.

وجود 162 روستای فاقد آب آشامیدنی در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد امینی‌روش امشب در همایش هم‌اندیشی شورای اسلامی شهرستان جیرفت اظهار داشت: باید در راستای توسعه و پیشرفت منطقه مردم و مسئولان با یکدیگر همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دولت‌های گذشته کارهای بسیاری در منطقه جنوب کرمان انجام شده است، افزود: هیچ کس حق ندارد، خدشه‌ای نبست به عملکرد این دولت‎ها وارد کند و ما همواره قدردان تلاش‌ها و خدمات مسئولان سابق هستیم.

امینی‌روش با بیان اینکه با تشکیل شوراها اداره امور مردم به خود آن‌ها واگذار شده است، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی مردم را پشتوانه اصلی خود می‌داند و به آنان اعتماد دارد، زیرا این مردم بودند که با صبر و مقاومت خود انقلاب را به ثمر رساندند.

اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه نظام

وی، بزرگترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی را اعتماد عمومی دانست و ابراز داشت: با توجه به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز با جلب اعتماد مردم این مسئولیت خطیر را به دست آوردند، باید تلاش کنند تا خدمتگزار و امانتدار خوبی برای آنان باشند.

امینی‌روش با تأکید بر اینکه در زمینه شرح وظایف شوراهای اسلامی قانون صراحت دارد، عنوان کرد: آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با استفاده از کارشناسان استانی و کشوری در دستور کار ما قرار دارد.

استفاده از مدیران مجرب و پاک/خانه‎نشینی مدیران ناکارآمد

سرپرست فرمانداری جیرفت با بیان اینکه وفاق، وحدت رویه و همدلی در شوراها باید ایجاد شود، گفت: این شهرستان رویکرد جدید وحدت و صمیمیت را در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید ایجاد کرده تا ثابت کند، اندیشه‌های متفاوت می‎توانند در کنار یکدیگر قرار گیرند و زمینه رشد و شکوفایی منطقه را فراهم کنند.

امینی‌روش بیان داشت: اینکه مدیرانی سال‌های سال تجربه اندوخته، خانه‎نشین شوند و تعدادی افراد جدید دوره آموزشی بگذرانند به هیچ وجه در دستور کار ما قرار ندارد، بلکه اطمینان داشته باشید، مدیران پاک، توانمند، متعهد و متخصص در این دولت نیز جایگاه ویژه دارند.

وی با تأکید بر اینکه افراد ناتوان، ناکارآمد و نالایق نیز به هر حزب و گروهی که وابسته باشند در این دولت جایی ندارند، اذعان داشت: شهرستان جیرفت سال‎های سال چوب اختلاف را خورده است.

امینی‌روش خاطرنشان کرد: امروز مردم این شهرستان با وجود ظرفیت‏‎های فراوان در بخش‎های مختلف صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی، فرهنگ و تمدن 7 هزار ساله تاریخی و زندگی روی گنج رنج می‌برند.

وی اظهار داشت: همه این امور ناشی از اختلاف‎های پوچ و بی‎اساسی است که مردم سال‎های سال در آن سوختند و منافع آن تنها نصیب عده‎ای خاص شد، بنابراین باید این اختلاف‎ها را از دستور کار خارج کرد.

امینی‌روش با اشاره به اینکه به تمام مسئولان توصیه شده است که از دادن شعارهای کلیشه‎ای خودداری کرده و تنها برای مردم کار و تلاش کنند، تصریح کرد: با هماهنگی‎هایی که در استان و سطح کلان کشور صورت گرفته، برنامه‎های وسیعی در بخش کشاورزی، صنعت، معدن و .. در دست اقدام است.

وی افزود: همه با هر تفکر و اندیشه باید برای به ثمر رساندن آرمان‎های امام راحل و مقام معظم رهبری و دفاع از خون شهدا تلاش کنند تا بتوانند، زمینه عزت و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

امینی‌روش با تأکید بر اینکه ما بر تمام مسائل و مشکلات منطقه مسلط هستیم، عنوان کرد: ما با حضور در بخش‎ها و روستاها و رصد مشکلات مناطق مختلف برنامه‎ریزی کرده و امیدواریم در نهایت مردم شاهد خروجی مناسب آن باشند.

وجود 162 روستای فاقد آب آشامیدنی در جیرفت

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان جیرفت 162 روستا فاقد آب آشامیدنی هستند، ابراز داشت: با وجود تلاش‌های زیادی که صورت گرفته است، هنوز تعدادی از روستاها از نعمت آب شرب سالم بی‌بهره هستند.

امینی‌روش با توجه به اینکه در بحث بازپرداخت تسهیلات مسکن مردم و شوراها باید همکاری لازم را با بانک‎ها انجام دهند، بیان داشت: در بخش مرکزی نیز اداره برق به شدت در حال انجام فعالیت است تا با رفع افت ولتاژ برق از هرگونه مشکلی در اوج گرمای تابستان جلوگیری کند.

جیرفت امن‎ترین شهرستان کرمان

سرپرست فرمانداری جیرفت با بیان اینکه جیرفت امن‎ترین شهرستان استان کرمان است، گفت: ما آماده همکاری و حمایت همه‎جانبه با سرمایه‎گذاران هستیم و از آنان دعوت می‌کنیم تا نسبت به سرمایه‎گذاری در این منطقه اقدام کنند.

امینی‌روش خاطرنشان کرد: مشکلات منطقه در بحث آب، راه و مخابرات زیاد و اعتبارات کم است، اما با همکاری مردم و مسئولان به راحتی می‎توان بر تمام این مشکلات فائق آمد.

وی با اشاره به اینکه سفر به روستاها و بخش‎ها نیز در دستور کار ما قرار دارد، اذعان داشت: استاندار کرمان نیز رویکرد خوبی نسبت به منطقه جنوب کرمان دارد و زمینه‎های لازم برای پیشرفت و توسعه فراهم است.

انتهای پیام/80001/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول