اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

رفع اختلاف غرب و ایران برای غربی‌‏ها حیاتی‌‏تر است

امام جمعه دماوند گفت: رفع اختلاف کشورهای غربی و ایران، برای آنها حیاتی‏‌تر است و باید به این امر توجه شود.

رفع اختلاف غرب و ایران برای غربی‌‏ها حیاتی‌‏تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏‌های آیین دشمن‏‌شکن نماز جمعه در مسجد جامع دماوند بیان کرد: امروز اقتدار و تأثیرگذاری ایران در حل مشکلات منطقه زیاد بوده و رفع این مشکلات در برهه کنونی، به دست ایران است.

وی با بیان اینکه نباید با ادبیات فاخر در سیاست سیاه‌‏نمایی کنیم، افزود: باید این ادبیات فاخر با اقتدار همراه باشد؛ چراکه هرگاه از موضع قدرت وارد شدیم، مدیریت را به دست گرفتیم.

دشمنان با یکدیگر هم اختلاف دارند

علاءالدینی با تأکید بر اینکه خود دشمنان هم با یکدیگر اختلاف دارند، اظهار کرد: به گفته وزیر امور خارجه کشورمان، دو روز طول کشید تا اعضای 1+5 با هم هماهنگ شوند که چه بگویند.

وی همچنین عزت حسینی در ایام عزاداری سالار شهیدان را پشتوانه معنوی مذاکرات خواند و گفت: این مذاکرات پشتوانه سیاسی مردمی را نیز در راهپیمایی 13 آبان به دست آورد.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: طبق آمار خود غربی‏‌ها، بیش از 64 درصد مردم ایران با وجود مشکلات اقتصادی، هم‏چنان می‌‏گویند انرژی هسته‌‏ای حق مسلم ماست.

وی به پشتیبانی مقام معظم رهبری در کنار پشتیبانی مردم از تیم مذاکره‌‏کننده کشورمان اشاره و بیان کرد: از دستگاه دیپلماسی نیز می‏‌خواهیم که با برآورده کردن مطالبه عمومی مردم و خطوط قرمز نظام که بر حفظ استحکام درونی نظام تأکید دارد، فشار را بر دشمن افزایش دهند.

علاءالدینی با بیان اینکه زمستان می‏‌گذرد و روسیاهی برای دشمن می‏‌ماند، اظهار داشت: مذاکرات تجربه‌‏ای خوب برای ملت ایران است و به فرموده مقام معظم رهبری، چه در این مذاکرات به نتیجه مطلوب برسیم و چه نرسیم، تجربه‌‏ای شیرین خواهد بود.

بسیج سرباز نظام است

امام جمعه دماوند در بخش دیگری از خطبه‌‏های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، بسیج را سرباز نظام خواند و افزود: چشم بسیجی به ولی خداست و در هر مسئولیتی که باشد، تا آخرین لحظه کار خود را به بهترین نحو انجام می‏‌دهد.

وی اضافه کرد: بسیجی نمی‏‌تواند ادعای ایمان کند، مگر اینکه در اقدامات و مسائل مختلف ولی خدا را ببیند و حکم رهبری را بی‏‌چون و چرا بپذیرد. افتخار ما این است که رهبر کشورمان، خود یک بسیجی است و با تفکر و نیروی بسیجی، کشور را اداره می‏‌کند.

امام جمعه دماوند به حضور فعال، مقتدرانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در فتح سوسنگرد اشاره و بیان کرد: ایشان در لباس بسیجی در کنار شهید چمران، در نخستین فتح پیروزمندانه در طول هشت سال دفاع مقدس حضور پیدا کرد و نقشی اساسی در فتح این شهر که به کربلای جنگ تحمیلی شد، ایفا کردند.

باشکوه‌‏ترین مراسم عاشورا در لبنان امسال برپا شد

امام جمعه دماوند در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری پرشور عزاداری عاشورای حسینی در ایران و کشورهای شیعه‌‏نشین منطقه اشاره کرد وگفت: این حضور علی‏‌رغم تهدید دشمن برای حمله و بمباران مجلس عزاداری امام حسین (ع) صورت گرفت.

وی در این خصوص با اشاره به سخنرانی سیدحسن نصرالله در پاسخ به این تهدیدات بیان کرد: سید حسن نصرالله دست‏‌پرورده مکتب امام حسین (ع) و دانش‏‌آموخته انقلاب اسلامی است که مقتدایش «الامام السید الخامنه‌‏ای» است.

علاءالدینی افزود: وی در پاسخ به تهدید دشمن گفت که ما می‌‏آییم، شما هم بیایید؛ اما دیدیم دشمنان نیامدند و باشکوه‌‏ترین مراسم عاشورا در لبنان امسال برپا شد.

انتهای پیام/2568/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول