اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

بهر‌ه‌مند‌ی 9 هزار دانش‌آموز از خدمات فرهنگی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

قائم‌مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از بهر‌ه‌مندی 9 هزار و 689 دانش‌آموز مددجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

بهر‌ه‌مند‌ی 9 هزار دانش‌آموز از خدمات فرهنگی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

ارسلان جلال‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، از پرداخت بیش از 18 میلیارد ریال جهت ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد این استان خبر داد.

قائم‌مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره امور فرهنگی در قالب هفت برنامه اصلی و با سرفصل‌های کاری مختلف ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان را پیگیری می‌کند.

وی افزود: برنامه تحصیلی دانش‌آموزان با سرفصل‌های کمک به تقویت بنیه علمی، کار و دانش و فنی و حرفه‌ای، معرفی به سایر خوابگاه‌ها، راهیابی به دانشگاه و همایش‌های تحصیلی و شغلی پیگیری می‌شود.

جلال‌فرد با بیان این‌که در حال حاضر 9 هزار و 689 دانش‌آموز از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: در هشت ماهه گذشته در راستای ارائه خدمت به قشر دانش‌آموز تحت حمایت بیش از یک میلیارد و 21 میلیون ریال هزینه شده است.

وی انجام امورات مشاوره‌ای را از دیگر برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد عنوان و اظهار کرد: مشاوره تحصیلی و شغلی و ارجاع بعضی از مراجعین به کلینیک‌های تخصصی مراکز مشاوره‌ای از جمله اقدامات در این زمینه است که تاکنون 690 میلیون و 900 هزار ریال در این مورد هزینه شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان از دیگر برنامه‌های فرهنگی این نهاد را طرح نظام جامع آموزشی و تربیتی یا همان آموزش بزرگسالان در قالب طرح فلاح و آموزش خانواده برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه یک هزار و 144 نفر از آموزش‌های لازم برخوردار و اجرای این طرح اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 356 میلیون ریال هزینه در برداشته است.

وی تعداد دانشجویان تحت حمایت را 3 هزار و 602 نفر اعلام کرد و گفت: جهت کمک هزینه تحصیلی، شهریه و برگزاری همایش‌های دانشجویی مبلغ 9 میلیارد و 835 میلیون ریال پرداخت شده است.

جلال‌فرد بیان داشت: کانون‌های فرهنگی تربیتی با عنوان کانون پیروان ولایت، کانون‌های موقت تابستانه و معرفی به سایر مراکز فرهنگی فعالیت می‌کنند و در این مورد 530 میلیون ریال هزینه شده است.

وی اعزام دانشجویان، دانش‌آموزان و خانواده‌های مددجو به اردوهای درون و برون استانی را از دیگر اقدامات فرهنگی کمیته امداد در طول سال عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه 120 دانشجو به مشهد مقدس اعزام و 120 نفر از مددجویان نیز با کمک خیرین نیکوکار تحت عنوان حج فقرا به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

جلال‌فرد هزینه برگزاری این اردوها را 330 میلیون ریال عنوان کرد.

قائم‌مقام کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد از تعداد هفت مجتمع فرهنگی تربیتی این نهاد جهت تحصیل دانش‌آموزان نیازمند نام برد و گفت: 432 نفر از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در این مجتمع‌ها اسکان دارند و در راستای ارائه خدمت به این قشر از مددجویان تاکنون 5 میلیارد و 190 میلیون ریال هزینه شده است.

جلال‌فرد با بیان این‌که در مجموع 18 میلیارد و 400 میلیون ریال در راستای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سطح استان هزینه شده، تأکید کرد: امید است ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت، آن‌ها را به سمت و سوی توانمندی فکری و فرهنگی رهنمون سازد.

انهتای پیام/82009/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول