اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کوهبنان

یادواره 130 شهید معادن زغال‌سنگ آغاز شد

پنجمین یادواره 130 شهید معادن ذغال‌سنگ در شهرستان کوهبنان آغاز شد.

یادواره 130 شهید معادن زغال‌سنگ آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، پنجمین یادواره 130 شهید معادن زغال‌سنگ استان کرمان بعد از ظهر امروز در کوهبنان آغاز شد.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا در حاشیه پنجمین یادواره 130 شهید معادن زغال‌سنگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان با تاکید بر ارزشمندی وصیت‌نامه شهدا اظهار داشت: وصیت‌نامه شهدا کتاب‌ها و گنجینه‌های پندآموزی هستند که با بهره‌گیری از آنها می‌توان راه رسیدن به خوبی‌ها و آرمان‌های مقدس دینی را به آسانی زیر قدم‌های خود گذاشت.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: وصیت‌نامه هر شهید راه‌کارهایی را در انجام تکالیف الهی و شیوه‌های نیک‌زیستن و نیکومنشی نشان می‌دهد که در دسترس قرار دادن آن به ویژه برای جوانان و نوجوانان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

صالح‌نیا افزود: خواندن وصیت‌نامه شهدا در واقع نشستن پای درد و دل آنها است، درد و دل‌هایی که تسکین آن فقط رسیدن به لقای الهی بوده، آنهایی که در راه حفظ دین و دفاع از اسلام در معرکه قتال با دشمن دست و پنجه نرم می‌کردند انگار با نوشتن وصیت‌نامه رسالت خود که دفاع از عقیده و مرزهای حکومت دینی بود را به ما بازگو و محول کردند.

وی گسترش و پراکنده کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را وظیفه همگان دانست و به اساتید دانشگاه‌ها و  فرهنگیان توصیه کرد: کلاس‌های درس و بحث خود را با ذکر خاطره یا وصیت‌نامه شهدا آغاز کنند تا دانش‌آموزان بدانند به برکت چه خون‌هایی امروز در آسایش و آرامش می‌توانند در کلاس‌های درس و بحث حضور پیدا کنند.

امام جمعه کوهبنان ضمن یادآوری اهمیت قشر جوان خاطر نشان کرد: جوانان به عنوان آینده‌سازان و رهروان این انقلاب نیاز به آشنایی بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت دارند و به فرموده رهبر فرزانه و متفکر انقلاب همیشه این عزم راسخ هوشمندی، بصیرت و قاطعیت جوانان است که می‌تواند ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت و خواری بنشاند.

وی تاکید کرد: دشمن از برگزاری یادواره شهدا و ادامه راه آنان هراس ویژه‌ای دارد، لذا تمام توان خود را به کار بسته تا از طریق تهاجم فرهنگی و گسترش شبکه‌های ماهواره وابسته به خود بر روند این برنامه‌ها خدشه وارد کند.

انتهای پیام/80012/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول