اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه اعلام کرد

اختصاص 60 درصد بودجه شهرداری ارومیه به بخش عمرانی

شهردار ارومیه با اشاره به تدوین بودجه 10 هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری برای سال آینده، سهم بودجه عمرانی را 6 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

اختصاص 60 درصد بودجه شهرداری ارومیه به بخش عمرانی

محمد حضرت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بودجه شهرداری ارومیه برای سال 93 از سوی شورای شهر تدوین و آماده‌سازی شده است.

وی با اشاره به تدوین بودجه 10 هزار میلیارد ریالی شهرداری برای سال آینده تصریح کرد: از این میزان یک‌هزار و 500 میلیارد ریال برای هزینه‌های جاری در نظر گرفته شده است.

حضرت‌پور میزان بودجه عمرانی ارومیه را در سال آینده 6 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 2 هزار و 500 میلیارد ریال نیز به صورت سیال بوده که در صورت وصول، از آن برای تملک زمین‌های حاشیه شهر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه قطار توسعه شهری در ارومیه به حرکت در آمده است، گفت: به یاری خداوند روند توسعه و عمران شهری با سرعت و شدت بیش‌تری پیش خواهد رفت.

وی هدف از این اقدام را جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر عنوان کرد و گفت: باید جلوی این اقدام در حواشی شهر گرفته شود.

وی با اشاره به بازگشایی امتداد خیابان امام و به وجود آمدن بار ترافیکی در خیابان‌های منتهی به این مسیرها، به ارائه برنامه شهرداری در این خصوص پرداخت و گفت: احداث زیرگذر یکی از برنامه‌های شاخص شهرداری برای رفع این معضل و کاهش بار ترافیکی در خیابان استادان و مخابرات است که با توجه به انجام مطالعات اولیه آن، در طول شش ماه نخست سال آینده اجرایی می‌شود.

حضرت‌پور همچنین با اشاره به مشکلات ترافیکی و ترددی در مسیرهای حاشیه‌ای باغ رضوان  از اجرای طرح ساماندهی کمربندی باغ رضوان و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آن در طول سال آینده خبر داد.

شهردار ارومیه با اشاره به سیاست‌گذاری‌های فرهنگی شهرداری در حوزه مباحث قرآنی، بر حمایت‌های مادی و معنوی شهرداری از فعالان عرصه قرآنی و NGOهای فعال در این عرصه تأکید کرد و گفت: در بودجه سال آینده نیز 20 درصد بودجه فرهنگی برای تقویت فرهنگ دینی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول