اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

راهکارهای بودجه‌ای برای پرداخت بدهی ادارات به شهرداری‌ها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد انباشته شدن بدهی‌های ادارات به شهرداری‌ها را یک کار خود کرده خواند و با ارائه چند راهکار بودجه‌ای، گفت: اکنون باید برای این کار خود کرده تدبیری بیندیشیم.

راهکارهای بودجه‌ای برای پرداخت بدهی ادارات به شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌حسن نوروزی یک‌شنبه شب در حاشیه نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با شهرداران این استان با اشاره به داستان بدهی‌های ادارات و شهرداری‌ها نسبت به همدیگر، اظهار داشت: این اوضاع و احوال به وجود آمده به بی‌نظمی‌های درونی در ساختار شهرداری‌ها بر می‌گردد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: وقتی یک شهرداری بیش از 280 نفر نیروی انسانی مازاد بر نیازش دارد چه انتظاری باید از چنین سازمانی داشت.

وی بیان داشت: اقدامات غیرقانونی و بدون ضابطه در یک سازمان موجب می‌شود تا همه امورات از سیکل عادی و اجرایی خود خارج شوند و با صرف هزینه‌های به مراتب بیشتر و فرصت‌سوزی‌های غیر قابل جبران مدیریت شوند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بار مالی اضافی در شهرداری‌های این استان، ادامه داد: برخی قوانین در شهرداری‌ها رعایت نشده و امروز مشکلات زیادی را به بار آورده است.

تدبیر برای یک کار خود کرده/ شهرداری‌ها تنها به درآمد‌های عوارضی دل نبندند

نوروزی تأکید کرد: اکنون باید برای کار خود کرده تدبیری بیندیشیم چرا که دنبال مقصر گشتن، دردی از مشکلات مردم کم نخواهد کرد.

این مسئول ارشد در استان کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: شهرداران باید برای برون رفت از بن‌بست کنونی، به سمت تنوع درآمدی بروند و تنها به فکر درآمدهای ناشی از عوارض نباشند.

وی با اشاره به میزان بدهی‌های دستگاه‌های اداری به شهرداری‌ها ابراز داشت: اگر همه اعتبارات هزینه‌ای این استان را هم به این امر اختصاص دهیم قادر به پرداخت این بدهی‌ها نیستیم و باید فکری اساسی در این‌باره شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفتن عوارض ساخت پروژه‌ها در موافقت‌نامه‌ها و مبادلات مالی قبل از اتمام طرح‌ها را یکی از مهم‌ترین راهکارها برای برطرف کردن این مشکل برشمرد.

وی گفت: در ابلاغ اعتبارات دولتی نیز باید شهرداری‌ها بیشتر حمایت شوند تا از محل اعتبارات داخلی بخشی از نیازهای روزمره خود را پرداخت کنند.

نوروزی، افزایش سرجمع اعتبارات هزینه‌ای این استان را در ردیف بودجه کل کشور، از دیگر راهکارهای لازم برای رفع مشکل بدهی ادارات به شهرداری‌ها دانست.

انتهای پیام/82005/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول