اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه ویژه انرژی پارس خبر داد

تحویل زمین به کنسرسیوم‌های داخلی سرمایه‌گذار برای احداث مینی پالایشگاه در عسلویه

مدیرعامل منطقه ویژه انرژی پارس از تحویل زمین به کنسرسیوم‌های داخلی سرمایه‌گذار برای احداث مینی پالایشگاه در عسلویه خبر داد.

تحویل زمین به کنسرسیوم‌های داخلی سرمایه‌گذار برای احداث مینی پالایشگاه در عسلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس، مسعود نصوری اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار در این منطقه از اولویت‌های مسئولان صنعت نفت است.

مدیرعامل منطقه ویژه انرژی پارس خاطرنشان کرد: تاکنون پیشنهادهای مختلفی از سوی برخی شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اقتصادی مطرح شده و هم‌اکنون در حال پیگیری ادامه مذاکرات با این شرکت‌ها هستیم.

نصوری از تهیه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد و افزود: در این بسته جزئیات سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله توریست صنعتی و گردشگری، احداث هتل، احداث مینی پالایشگاه‌ها و توسعه صنایع پایین دستی آورده شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه انرژی پارس با اشاره به این که هم‌اکنون به دنبال مجوزهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی هستیم، گفت: بیش از 6 ماه است که یکی از شرکت‌های مشاور داخلی برای تهیه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشغول کار است.

وی ادامه داد: بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری با هدف تخصیص زمین و تغییر کاربری آن و همچنین دسترسی به زیرساخت‌های اساسی سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در مطالعات طرح جامع منطقه جانمایی شده است.

بررسی مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه

مدیرعامل منطقه ویژه انرژی پارس از بررسی مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس خبر داد و گفت: علاوه بر مشوق‌هایی همچون معافیت‌های مالیاتی، به دنبال مشوق‌های بیشتری از جمله، بخشودگی در قیمت زمین و دریافت هزینه زمین پس از بهره‌برداری طرح‌های توسعه‌ای هستیم.

وی از تحویل زمین به کنسرسیوم‌های داخلی سرمایه‌گذار برای احداث مینی پالایشگاه در عسلویه خبر داد و گفت: تاکنون زمین برای احداث سه مینی پالایشگاه در این منطقه به شرکت‌های داخلی واگذار شده است.

نصوری با اشاره به این که کنسرسیوم‌های داخلی سرمایه‌گذار هر کدام برای خود شرکای خارجی دارند، ابراز داشت: واحدهای مینی پالایشگاهی با هدف فراورش مایعات گازی تولید شده از مخزن مشترک پارس جنوبی و صادرات آن به خارج از کشور احداث خواهد شد.

انتهای پیام/2451/س/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول