اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور واکنش شرایط اضطراری در پارس جنوبی

قطع برق و آتش‌سوزی کابل در فازهای 6 و 7 و 8 پارس جنوبی

مانور واکنش در شرایط اضطراری (ERC) با موضوع قطع برق و آتش‌سوزی کابل در فازهای شش و هفت و هشت پارس جنوبی برگزار شد.

قطع برق و آتش‌سوزی کابل در فازهای 6 و 7 و 8 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، بعد از ظهر امروز مانور واکنش در شرایط اضطراری (ERC) با موضوع قطع برق و آتش‌سوزی کابل در پالایشگاه چهارم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

محمد مسعودنیا رئیس HSE پالایشگاه چهارم در این مانور اظهار داشت: هدف از برگزاری این رزمایش، ارزیابی آمادگی گروه‌های عملیاتی، آتش‌نشانی و تیم امداد و نجات، ایمنی، بهره‌برداری، کلینیک، حراست، تعمیرات و اداری و پشتیبانی در هنگام مواجهه با شرایط اضطراری قطع برق و حوادث مرتبط محتمل انجام گرفته است.

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست پالایشگاه چهارم خاطرنشان کرد: این سومین مانوری است که مطابق برنامه رزمایش‌های پدافند غیرعامل مجتمع و شرکت ملی گاز ایران در سال جاری در پالایشگاه چهارم برگزار شده است.

وی در ارتباط با سناریوی این رزمایش گفت: به علت اشکال برقی بر روی کلید ورودی برق از پتروشیمی مبین در ایستگاه برق شماره یک، جرقه شدیدی ایجاد که منجر به آتش‌سوزی کابل مربوطه و قطعی برق از طرف نیروگاه شده است، در نتیجه موجب توقف اضطراری تمام واحد‌ها شده و در زمان انجام فلرینگ به دلیل خرابی پمپ تزریق متانول، فشار در واحد 100 فاز هفت افزایش یافته که این موضوع نیز منجر به نشت و برون‌ریزی میعانات گازی در واحد 100 شد.

پس از اتمام مانور جلسه ارزیابی با حضور مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی و تمام مسئولین واحدهای حاضر در عملیات برگزار و ضمن ارائه گزارش مفصل از روند برگزاری مانور برای شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود و مشکلات موجود، هم‌اندیشی و مدیرعامل نیز ضمن ارزیابی مانور انجام شده نکاتی را برای ارتقای هر چه بیشتر مانورهای آتی ارائه کرد.

انتهای پیام/2451/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول