اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

تمام توانم را برای توسعه و پیشرفت کرمان می‌گذارم

استاندار کرمان گفت: برای کار اقتصادی، توسعه و پیشرفت استان کرمان آمدم و تمام توانم را در این زمینه می‌گذارم.

تمام توانم را برای توسعه و پیشرفت کرمان می‌گذارم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی امشب در جمع تعدادی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس اظهار داشت: قبل از اینکه من تصمیم بر قبول مسئولیت در کرمان کنم با خیلی از علما و بزرگان دینی ملاقات و با آنان برای پذیرفتن این مسئولیت مشورت کردم.

وی با اشاره به اینکه مطالبی را صریح و شفاف در جمع شما بیان می‌کنم، افزود: باید نهضت سازندگی، توسعه و آبادانی استان کرمان را آغاز کنیم.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه بیش از 200 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم، بیان داشت: من در کارهایم اعتقاد و عمل به ارزش‌محوری دارم و در دنیا هم برای قهرمانان خود ارزش‌های والایی قائل هستند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه خناسان اختلافات را در جامعه اسلامی ما ایجاد کردند، عنوان کرد: حضور همه ما در جبهه‌های جنگ یک توفیق بود و همه ما رزمنده اسلام و انقلاب بودیم و عملکرد بنده و شما آبروی شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه دستور اسلام اعتدال و میانه‌روی است، خاطر نشان کرد: مشی بنده اعتدال، میانه‌روی و ولایتمداری است.

رزم‌حسینی گفت: من معتقد هستم، رضایت رهبری، رضایت خداوند و رضایت خداوند، خدمت به مردم است و چتر ولایت بر سر 75 میلیون جمعیت ایران گسترش دارد.

وی با اشاره به حقوق شهروندی بیان داشت: ملت ایران همه ولایت‌مدار هستند و همه ما با هم برادر دینی و انسانی هستیم و نباید بگذاریم، خناسان بین شما رزمندگان اختلاف ایجاد کنند و اشتراکات شما آن قدر زیاد است که اختلاف‌ها جایی ندارد.

رزم‌حسینی ابراز داشت: اسلام، ولایت، رهبری، شهدا و ... اشتراکات همه رزمندگان اسلام است و باید به سمت حل مشکلات مردم برویم و ابتدای انقلاب درگیری با گروهک‌ها و دفاع مقدس را داشتیم و بعد هم بازسازی، اما اکنون باید به سمت توسعه و آبادانی ایران اسلامی با تمام توان حرکت کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه در مسائل اجرایی است، افزود: نباید در بین رزمندگان و دلسوزان نظام و انقلاب هیچ اختلافی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قاجارها 832 سال بر ایران حکومت کردند و چه جامعه‌ای را تحویل ما دادند، عنوان کرد: اکنون باید ایران اسلامی را بسازیم و کارنامه خوبی از خود به جای بگذاریم که مورد رضایت رهبری، خداوند و نسل آینده باشد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه باید وفاق را در جامعه نهادینه و بر آن پافشاری کرد، بیان داشت: خودم را وقف کرمان می‌کنم و از گذشته برای آینده استفاده و بخش خصوصی را وارد صحنه می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد ناامنی‌های استان کرمان از فقر و مشکلات اقتصادی است، افزود: هنوز فقر و مشکلات اقتصادی در جنوب استان کرمان تداوم دارد.

رزم‌حسینی گفت: کار فرهنگی ریشه در پرتو کارهای اقتصادی دارد و اگر زیرساخت‌ها توسعه یابد قطعا مشکلات فرهنگی هم برطرف می‌شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: مطالبات سیاسی باید در راستای خدمت‌رسانی به مردم باشد و مردم ملاکشان عملکرد مسئولان و مدیران در دوران خدمت آنها است.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 700 طرح نیمه‌تمام در استان کرمان است و از یک تا 80 درصد پیشرفت کرده‌اند، گفت: بدهی‌های استان کرمان 500 میلیارد تومان است و گره‌گشایی کارها در استان کرمان توسعه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاری در استان کرمان ایجاد و مانع از خروج سرمایه از استان کرمان شویم و از سرمایه‌گذارانی که به استان ورود می‌کنند، حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از شهرستان‌های جنوبی کرمان 20 میلیارد تومان بودجه طرح‌های عمرانی دارد، افزود: اما 60 میلیارد تومان مردم یارانه می‌گیرند و ما باید به دنبال ایجاد کارآفرینی در استان کرمان باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه رزمندگان دفاع مقدس باید به دنبال نهضت اقتصادی باشند، بیان داشت: باید با حضور بخش خصوصی مردم را توانمند کنیم و مؤمن باید متمکن و متدین باشد و باید شما رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس چنین باشید.

رزم‌حسینی گفت: باید برای جبران عقب‌ماندگی‌ها شب و روز تلاش کنیم، میدان خدمت جمهوری اسلامی در جامعه بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه باید دوره‌های کارآفرینی در کرمان برگزار شود، گفت: جوانان باید کسب و کار یاد بگیرند و دستشان در جیب خودشان باشد و به بودجه دولت متکی نباشند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه برای کار اقتصادی، توسعه و پیشرفت استان کرمان آمدم و تمام توانم را در این زمینه می‌گذارم، افزود: باید وفاق استانی و ملی خود را حفظ و برای خدمت به مردم تلاش شبانه‌روزی و وافری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه 320 روز استان کرمان آفتابی است، عنوان کرد: باید در زمینه استفاده از انرژی‌های خورشیدی در استان کرمان اقدامات مؤثر و کارآفرینی انجام شود.

رزم‌حسینی خاطر نشان کرد: کویر فرصت تاریخی برای گردشگری و توسعه استان کرمان است و با وجود بهشت معادن ایران در استان کرمان و 25 درصد باغ‌های کشور، نرخ بیکاری در کرمان 14 درصد است.

استاندار کرمان اظهار داشت: تمام وقتم را برای مردم استان کرمان می‌گذارم، من سیاست بلد هستم، اما سیاسی‌کار نیستم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در کارها استفاده می‌کنم و باید به سمت کارهای اقتصادی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ابزارهای حکومتی باید در استان  در راستای توسعه اقتصادی باشد، عنوان کرد: اما برخی امورات در راستای توسعه و اقتصاد نیست.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه 85 درصد تولید مس کشور در کرمان است، گفت: اما درآمدهای مس این استان در جاهای دیگر هزینه می‌شود و من برای نخستین‌بار مدیریت طرح‌های ویژه استان کرمان را به بخش خصوصی واگذار کردم.

در این نشست تعدادی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس استان، لشکر 41 ثارالله و ... دیدگاه‌ها و نظرات خود را در ارتباط با توسعه استان کرمان بیان کردند.

توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌ها و حل و فصل مشکلات اقتصادی، توجه به ناهنجاری‌های فرهنگی و عنایت ویژه به ارزش‌های دینی و انقلابی از جمله مسائلی بود که این پیشکسوتان مطرح کردند.

پیشکسوتان در بیانات خود از استاندار کرمان درخواست کردند تا نگذارد، فتنه‌گران از فرصت‌ها در راستای اهداف خود بهره ‌ببرند.

همچنین پیشکسوتان دفاع مقدس اعتقاد داشتند با توجه به اوضاع اقتصادی و آبادانی استان کرمان هر چه کار سازندگی در استان کرمان شود، کم است.

این رزمندگان مطرح کردند، توانمندی‌های زیادی در بخش بهداشت و درمان در استان کرمان وجود دارد، اما استفاده بهینه از این امکانات نمی‌شود و برخی از مردم در این زمینه در تنگنا هستند.

مطرح شد که در گذشته نه‌چندان دور تعدادی از استان‌های همجوار برای درمان به استان کرمان سفر می‌کردند و اکنون مردم کرمان برای درمان به استان‌های همجوار می‌روند.

انتهای پیام/2446/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول