اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تاکید کرد

ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت فرهنگی و هنری قم در توسعه صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم بر ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت فرهنگی و هنری استان در توسعه صنعتی تاکید کرد.

ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت فرهنگی و هنری قم در توسعه صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، روح‌الله ابراهیمی در نخستین گردهمایی خوشه‌های فرش دستباف کشور با اشاره به ظرفیت فرهنگی و صنعتی استان قم گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی قم با درک صحیح از موفقیت فرهنگی، مذهبی و صنعتی در راستای توسعه متناسب و همگن استان گام بر می‌دارد.

وی افزود: صنعت هنر و فرهنگ از دیرباز در قم دارای جایگاه عمیق بوده است به گونه‌ای که با تلفیق آن‌ها امروز شاهد رونق و توسعه هنر صنعت فرش، صنعت چاپ و نشر و صنعت درودگری در استان هستیم که همگی آن‌ها برآمده از فرهنگ، هنر و صنعت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با بیان اینکه هم‌اکنون سه هزار و 200 هکتار زمین در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اختیار این شرکت است، گفت: در حال حاضر در استان 11 ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد که سه شهرک چاپ و نشر، قنوات و ICT برای نخستین بار در کشور به صورت صنعتی صنفی با توجه به ظرفیت فرهنگی و هنری قم مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های هنر صنعت استان، فرش دستباف است که در یک سال گذشته این شرکت مدل خوشه کسب و کار را برای آن تدوین و اجرا کرد و با توجه به تجربیات گذشته و همکاری فعالان هنر صنعت فرش روند توسعه‌ای مناسب را سپری کرده است.

ابراهیمی اظهار داشت: تعیین عامل توسعه خوشه، تعامل مناسب فعالان هنر صنعت فرش، برگزاری نمایشگاه، تجلیل از پیشکسوتان فرش دستباف، تدوین کتاب کارآفرینان فرش دستباف قم و برگزاری نخستین گردهمایی خوشه‌های فرش دستباف از مهمترین اقدامات صورت‌گرفته طی یک سال فعالیت این خوشه است.

وی به اقدامات زیربنایی و آموزشی شرکت شهرک‌های قم در راستای حمایت از خوشه‌های کسب و کار استان اشاره کرد و ادامه داد: ثبت جهانی فرش دستباف قم در WIPO، برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان و ذی‌نفعان خوشه‌های کسب و کار، ایجاد رشته مبلمان در مرکز علمی و کاربردی شرکت، اجرای شهرک‌های صنعتی و کمک‌های فنی و اعتباری به ذی‌نفعان خوشه از جمله فعالیت‌های حمایتی است که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی قم به اجرا گذاشته شده است.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول