اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن سطوح آبگیر باران:

آب کلید توسعه است

عضو هیئت مدیره انجمن سطوح آبگیر باران گفت: آب در هر مکانی کلید توسعه است.

آب کلید توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد قندهاری بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی همایش‌های آب دانشگاه بیرجند اظهار داشت: نگاه انجمن علمی سیستم‌های سطوح آبگیر باران ایران به زمینه اقتصادی سطوح آبگیر است.

وی با بیان این‌که شرق کشور از کمبود آب رنج می‌برد، ادامه داد: این انجمن تلاش کرده از دانش بومی که زایده آن مرکز است، استفاده کند.

آب کلید توسعه

عضو هیئت مدیره انجمن سطوح آبگیر باران با بیان این‌که آب در هر مکانی کلید توسعه است، افزود: در مشهد آب عامل محدودکننده توسعه معرفی شده است.

قندهاری با بیان این‌که بهتر است آب را با علوم خود مدیریت کنیم، گفت: امید است محورهای همایش از علمی به کاربردی تبدیل شود.

وی با بیان این‌که این انجمن در خراسان شکل گرفته تا مشکلات آن را برطرف کند، اذعان داشت: انجمن تلاش می‌کند آب منطقه را مدیریت کند.

70 درصد آب باران به هدر می‌رود

عضو هیئت مدیره انجمن سطوح آبگیر باران با بیان این‌که 70 درصد آب باران در بیرجند بیشتر به واسطه تبخیر از بین می‌رود، تصریح کرد: باید تلاش کرد این میزان را کاهش داد.

قندهاری با اشاره به محورهای همایش بین‌المللی سطوح آبگیر باران متذکر شد: این محورها شامل بهره‌برداری سیلاب، مدیریت کم‌آبی شهری و روستایی، انواع سامانه‌های سطوح آبگیر باران، مسائل زیست‌محیطی و کیفیت آب، آموزش همگانی و استانداردسازی، دانش بومی و سیستم‌های سنتی، مسائل اقتصادی، اجتماعی و بهره‌وری آب است.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن آمادگی داشته از کارشناسان مجرب برای مدیریت محورهای همایش استفاده کند.

انتهای پیام/69010/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول