اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مرکزی:

نتیجه توسعه علم و فناوری عزت و قدرتمندی انقلاب اسلامی است

معاون استاندار مرکزی، نتیجه توسعه علم و فناوری را عزت و قدرتمندی اسلام و انقلاب اسلامی دانست.

نتیجه توسعه علم و فناوری عزت و قدرتمندی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شکرالله حسن‌بیگی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی نهضت سوادآموزی استان مرکزی اظهار داشت: دین مبین اسلام به امر فراگیری علم و دانش توجه ویژه‌ای داشته و همواره بر آن تاکید کرده است.

وی تصریح کرد: فراگیری علم موجب می‌شود انسان از ظلمت و تاریکی به سمت نور حرکت کرده و راه‌های رشد و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کند.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه  توجه به علم از ضروریات جامعه اسلامی است، خاطر نشان ساخت: بدون شک توسعه علم و دست‌یابی به علوم و فنون جدید موجب قدرتمندی هر چه بیشتر اسلام و انقلاب می‌شود.

حسن‌بیگی، سواد و بهره‌مندی از علم و دانش را یکی از راه‌های کسب قدرت دانست و ادامه داد: توجه به علم و دانش موجب حل بسیاری از مشکلات جامعه شده و رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: با وجود تأکیدات دین مبین اسلام بر اهمیت دانش‌اندوزی و وجود کتب و مکاتب غنی در این حوزه، در این عرصه مطلوب عمل نکرده‌ایم و در آن سو غربی‌ها علوم را از ما گرفته‌اند و برای گسترش و تقویت آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

معاون استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برگزاری جلسات منظم ستاد نهضت سوادآموزی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: همه اعضای ستاد باید به صورت منظم در جلسه حاضر باشند تا بتوان با هم‌فکری تصمیمات درستی در سوادآموزی گرفته شود.

حسن‌بیگی، تعداد افراد بی‌سواد در استان را حدود 10 تا 11 هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/87011/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول