اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کرمان:

بودجه دولت برای کرمان مطلوب نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: بودجه‌ای که از سوی دولت برای استان کرمان به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، مطلوب نیست.

بودجه دولت برای کرمان مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجمع نمایندگان کرمان طی امروز نشست‌هایی را با موضوعات مختلف با مدیران استانی برگزار کرد.

وی از برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با علیرضا رزم‌حسینی استاندار جدید کرمان خبر داد و افزود: در این نشست مباحث کلان استان کرمان و اولویت‌هایی مطرح شد که باید توسط نمایندگان و یا استاندار کرمان پیگیری شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ابراز داشت: در نشست با استاندار کرمان همچنین بحث‌های خوبی در مورد نحوه تعامل، همکاری و همراهی مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیر ارشد این خطه داشتیم.

زاهدی عنوان کرد: نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در نشست با استاندار کرمان به توافق‌های خوبی در مورد چگونگی نقش بخش خصوصی در توسعه و پیشرفت کرمان رسیدند.

وی از برگزاری نشست مجمع نمایندگان و استاندار کرمان با مدیران بخش خصوصی در امروز خبر داد و افزود: تنگناهای بودجه‌ای سال جاری محور بحث این نشست بود.

زاهدی با اشاره به اینکه اختصاص بودجه در بخش عمرانی استان کرمان پایین است، گفت: در این زمینه قرار شد، نشست‌هایی با وزیر اقتصاد و نوبخت و در صورت لزوم با مسئولان خزانه برگزار کنیم.

وی با گلایه از لایحه بودجه‌ای که برای استان کرمان به مجلس شورای اسلامی ارائه داده شده است، اظهار کرد: مجموعه درآمدی استان کرمان در سال آینده را در حالی بسیار افزایش داده‌اند و بر این اساس میزان مالیات 70 درصد باید افزایش یابد که بودجه کرمان 26 درصد کاهش داشته است.

این نماینده همچنین از کاهش 50 درصدی بودجه عمرانی استان کرمان در لایحه بودجه خبر داد و تصریح کرد: این کاهش در حالی صورت گرفته که کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور با مشکلات اساسی در حوزه راه مواجه است.

زاهدی اذعان داشت: چنانچه قرار باشد درآمد در نظر گرفته شده برای استان کرمان وصول شود، فشار زیادی به مردم وارد می‌شود و ضررهای بسیاری متوجه مردم کرمان می‌شود.

وی بیان کرد: هیچ مشورتی برای بودجه استان کرمان با نمایندگان مجلس و یا مسئولان استانی صورت نگرفته و این در حالی است که کارشناسان در کرمان افزایش 15 درصدی مجموعه درآمدی کرمان را منطقی می‌دانند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود از برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل بیمه ایران در استان کرمان و مدیران صنعت برق کرمان خبر داد و افزود: در این نشست‌ها تنگناهای موجود در حوزه‌های مختلف مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

زاهدی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که استان کرمان در زمینه کمبود آب دارد، طرح‌های انتقال آب از بهشت‌آباد، خلیج فارس و دریای عمان به استان کرمان پیگیری و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول