اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورزقان در مجلس:

بخشی‌نگری بودجه دولت منطقی و قابل قبول نیست

نماینده مردم ورزقان توسعه متوازن همه مناطق کشور را خواستار شد و گفت: بخشی‌نگری و اختصاص اعتبارات عمرانی به پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت توجیهی منطقی و قابل قبول نیست.

بخشی‌نگری بودجه دولت منطقی و قابل قبول نیست

الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز عدم سیاست‌گذاری جدید در بودجه را مهمترین نقص عنوان کرد و افزود: دولت به صورت سیستماتیک و متداول برای ردیف‌هایی بودجه‌ای اعتبار اختصاص می‌دهد در حالی که باید سیاست‌گذاری و رصد طرح‌ها، مجموعه‌ها و ... که نیاز به بودجه و اعتبار دارند در اولویت قرار گیرد.

وی نیز هم راستا با سایر همکارانش در مجلس بودجه سال آینده را بحث برانگیز و قابل تأمل خواند و گفت: بخشی‌نگری و اختصاص اعتبارات عمرانی به پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت توجیهی منطقی و قابل قبول نیست.

دهقانی توسعه متوازن همه مناطق کشور را خواستار شد و گفت: با ترویج و گسترش اصل توسعه متوازن می‌توان شهرستان‌های کمتر توسعه یافته را نیز از امکانات و خدمات در تمام بخش‌ها بهره‌مند کرد و در نتیجه این امر باعث توزیع زندگی و حتی سکونت هموطنان در اقصی نقاط کشور و به تبع کاهش مهاجرت‌ها به مراکز استان‌ها و پایتخت شد.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: هیچ توجیهی بر این اصل که مناطقی برخوردار از بودجه باشند و مناطقی محروم منطقی نیست چرا که وقتی منطقه، شهرستان و یا جایی در کشور از امکانات اولیه مثل آب، برق و راه محروم باشد به امان خود رها شود و ما توان و عزم‌مان را جزم کنیم برای تکمیل پروژه آزاد راه فلان شهر که پیشرفت بالای 80 درصدی دارد کجای قانون عدالت این حکم نوشته شده است.

وی در رابطه با بودجه و اینکه نمایندگان چه تصمیمی در مورد بودجه پیشنهادی دولت دارند گفت: مجلس تلاش خواهد کرد تا بودجه را عادلانه توزیع کند و کمیسیون‌های تخصصی و کمسیون تلفیق برای توزیع عادلانه پیشنهادات را بررسی و اعمال خواهند کرد.

دهقانی با اشاره به اینکه اکثر نمایندگان به بودجه سال آینده اعتراض دارند گفت: بودجه سال آینده مانند بودجه امسال دچار تغییرات اساسی خواهد شد و دولت موظف به تمکین در مورد بودجه مصوب مجلس خواهد بود.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول