اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 ماه گذشته صورت گرفت

ارجاع 644 پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی جیرفت

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت گفت: در سه ماه اخیر 644 پرونده به این اداره ارجاع شده که ارزش تخلف مجموع پرونده‌ها 330 میلیون ریال است.

ارجاع 644 پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی جیرفت

محمد مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به استقلال اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تمام بازرسی‌ها از واحدهای صنفی به واحد بازرسی این اداره کل واگذار شده است.

وی افزود: از طرفی بنا به مصوبه 12 شهریور ماه 92 مجلس شورای اسلامی پیرامون ماده 72 قانون نظام صنفی صلاحیت رسیدگی به تمام تخلفات اصناف به سازمان تعزیرات حکومتی محول شده است.

مشایخی تصریح کرد: اما به استناد تبصره دو ماده مذکور رسیدگی به پنج عنوان تخلف به هیئت رسیدگی متشکل از یک نفر از رؤسای شعبه‌های تعزیرات حکومتی به عنوان رئیس هیئت، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف واگذار شده است.

وی با اشاره به این پنج عنوان تخلف ابراز داشت: گرانفروشی موضوع ماده 75، کم‌فروشی ماده 58، تقلب در کسب ماده 59، احتکار ماده 60 و عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع ماده 63 که ارزش ریالی تخلف آن بیش از 3 میلیون ریال است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت گفت: بر همین اساس باید تمام طرفین دعوی اعم از شاکی و متشاکی‌عنه در آن جلسه حضور یابند و از نظر کارشناسان خبره اتحادیه‌ها، بازرسان و ناظران در جریان رسیدگی به پرونده‌ها نیز استفاده می‌شود.

مشایخی عنوان کرد: بر اساس ماده 30 قانون نظام صنفی دادگستری، نیروی انتظامی، تمام دستگاه‌های اجرایی، مؤسسه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، ثبت اسناد و املاک و بانک‌ها موظف هستند در راستای اجرای احکام تخلف‌های موضوع این قانون اعم از شعبه‌ها یا هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر با سازمان تعزیرات حکومتی همکاری کنند.

وی اذعان داشت: تمام پرونده‌های بهداشتی و عرضه خارج از شبکه سوخت به این شعبه ارسال و وفق مقررات قانونی با متخلفان برخورد می‌شود.

مشایخی بیان داشت: در مورد اخذ وجه اضافی از بیماران «زیرمیزی» توسط پزشکان باید شاکی حضور یابد و در کمیسیون ماده 11 طرح شکایت کند تا ما بتوانیم با پزشکان متخلف برخورد کنیم.

وی در زمینه تخلف داروخانه‌ها اظهار داشت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت موارد تخلف را به اداره تعزیرات حکومتی اعلام می‌کند که تاکنون از شش داروخانه سطح شهر شکایت شده که تمام آن‌ها نیز محکوم شده‌اند.

مشایخی با اشاره به اینکه در سه ماه اخیر 644 پرونده به این اداره ارجاع شده است، تصریح کرد: ارزش تخلف مجموع پرونده‌های ارجاع شده به شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت 330 میلیون ریال است.

وی تعداد متهمان این پرونده‌ها را 605 نفر دانست و افزود: همچنین از ابتدای شهریور ماه تاکنون 568 پرونده مختومه شده که از این تعداد 525 پرونده به ارزش تخلف 350 میلیون و 201 هزار ریال محکومیت یافته است.

مشایخی با بیان اینکه 32 پرونده نیز برائت شده‎اند، عنوان کرد: در مجموع میزان جزای نقدی پرونده‌های ارجاعی یک‌میلیارد و 322 میلیون ریال است که از این مبلغ تاکنون 927 میلیون و 167 هزار ریال وصول شده است.

انتهای پیام/80001/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول